A Black Friday és a Cyber Monday a két legnagyobb húzónév a karácsony előtti vásárlási mániában – de a Távol-Keleten már a Szingli nap a menő, kenterbe verve a többieket.
A Single’s Day egy nem hivatalos ünnep Kínában, november 11-én (a dátum azért esett pont ekkorra, mert csupa egyesből áll) az egyedülállóságukra büszke kínaiak nagyra nyitják a pénztárcájukat. A szinglinap ötlete valamikor a kilencvenes években indult az egyik egyetemről, és olyan népszerű lett, hogy ma már rekordösszegeket költenek el ezen a napon.
Az Alibaba tavaly 25 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le, idén ezt az összeget már 15 óra alatt megugrották, a nap végére 30 milliárd dollárnál állt meg a számláló. Ez az összeg több, mint a Black Friday és a szintén novemberre eső Cyber Monday forgalmának összege.
A Bloomberg adatai szerint Kína 1,4 milliárd lakosából 300 millióan tartoznak a középosztályba, őket célozzák leginkább a szépségápolással, egészséggel kapcsolatos termékekkel.
Európában is próbálkoznak a marketingesek elhinteni a szingli ünnep magvait, ám inkább kevesebb sikerrel, mert az első világháború vége november 11-re esett, és ez az emléknapja is.
Fotó: Yiran Ding//Unsplash