Bár az e-sport idehaza még mindig gyerekcipőben jár, világviszonylatban több százmillió dolláros vállalkozások foglalkoznak a profi játékosok menedzselésével – ezeket állította sorrendbe az amerikai Forbes.
Az influencerek és startupok forrongó világához nemsokára az e-sportcégek mikrokozmosza is felzárkózik: az egyelőre folyamatosan változó, vadnyugatra hajazó ágazat mindössze pár éves, de már most vannak olyan nemzetközi cégek, amelyek a legjobb játékosok és csapatok felszivattyúzásával érnek el tízmillió dollárokban mérhető nyereséget.
Általánosságban elmondható, hogy azok a cégek szerepelnek jól az e-sportpiacon, amelyek egyszerre több játékkal is foglalkoznak.
A legnépszerűbb címek a League of Legends, az Overwatch, a Counter-Strike: Global Offensive, a PlayerUnknown’s Battlegrounds és a Fortnite. Bár a bevétel nagy része szponzoroktól jön, a több millió dollár összdíjazású tornák is szépen hoznak a konyhára.
Százan ölik egymást a milliárdos videojátékpiacért, de Kínáé lehet az utolsó szó
A lista érdekessége, hogy míg tíz éve szinte csak Koreában találtunk valóban sikeres e-sportcéget, addig most mintha az amerikai vállalatok vették volna át a piacvezető szerepet. Szintén az e-sportvilág sajátja, hogy a vállalatok jórészt szervezetekként hivatkoznak magukra, tulajdonosi körül és a rájuk befolyással bíró egyéb szereplők száma pedig csak nehezen követhető.