Ha már tudod, hogy szeretnél javítani keresőoptimalizálás segítségével az online reputációmenedzsmenteden, akkor a következő lépés, hogy megerősítsd a meglévő találatokat és új tartalom készítésével újakat hozz létre. A tartalomgyártás előtt még érdemes egy utolsó lépést megtenni: összegyűjteni azokat a felületeket, amikre közvetlenül tudunk módosítani, vagy viszonylag könnyen mások megteszik ezt nekünk.
Ha még nem olvastad, most bepótolhatod a cikksorozat eddigi részeit a reputációmenedzsment fontosságáról, valamint a javításhoz szükséges stratégia kialakításáról.
Keresőoptimalizálásban három fő területet szoktunk elkülöníteni: technikai-, tartalmi SEO és linképítés. Ezek közül ami óriási hatással van az online reputációmenedzsmentre, az a tartalmi SEO és a linképítés.
A rólunk szóló tartalom az, ami érthetővé teszi a Google számára, hogy releváns az oldalunk a saját, vagy cégünk nevünkre. Egyszerű tartalomgyártással azonban ma már nem feltétlenül lehet a top találatok közé bekerülni.
Ehhez túl sok tartalom érhető el rólunk online. És a verseny továbbra is nő. Főleg akkor, ha esetleg megjelent egy lejárató jellegű tartalom, amit már sokan olvastak, nagyon nehéz azokat eltüntetni a top találatok közül.
Mégis, ennek elősegítésére van mód: linképítés segítségével.
Ahhoz, hogy tudd, hol tudsz különböző tartalmakat megjeleníteni, össze kell gyűjteni azokat az online felületeket, ahol később meg tudsz jelenni. Akár teljes tartalommal, akár csak egy linkkel, ami valamelyik oldaladra mutat.
Saját felületek összegyűjtése
Új tartalom generálása esetén és meglévők javítása esetében a legegyszerűbb dolgunk a saját oldalaknál, felületeknél van. Elsőként ezeket kell összegyűjteni.
Érdemes tételes listát készíteni a saját médiafelületekről. Mindent, ami azonnal használható. Ahol mások közbenjárása nélkül, direkt tudunk tartalmat módosítani, vagy újat megjeleníteni, linket szerezni. Lehet ez egy személyes profil, vagy vállalkozáshoz kötődő felület. Például:
- minden közösségi média profil, oldal, csoport (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Google+, Pinterest, AngelList, Quora, Reddit, YouTube csatorna)
- személyes vagy céges weboldal
- saját, vagy valakivel közös blog oldalon lévő oldal, vagy blog
- Google My Business fiók
Ha pedig nem rendelkezünk ilyenekkel, akkor sem feltétlenül kell kétségbeesni. Ha szeretnénk, az online megjelenés optimalizálását akármikor el lehet kezdeni. Sosem késő egy domaint megvásárolni és egy új, személyes weboldalt felhúzni. Vagy valamilyen online felületen elkezdeni építeni a saját szakmai hitelességünket.
Baráti média-megjelenés
A következő amire érdemes figyelmet szentelni: azok a barátok és baráti média, ahol meg tudunk jelenni, vagy linket tudunk onnan szerezni. Ezeket a felületeket nem tulajdonoljuk, de van, vagy tudunk hozzáférést szerezni a szerkesztéshez, esetleg a kérésünkre módosítanak, vagy megjelenítenek új tartalmakat.
Ennek is számos formája van, a leggyakoribbak:
- baráti, üzleti partner weboldalak
- olyan blogok, hírportálok, ahol szabadon hozhatunk le vendég megjelenést
- olyan weboldalak, vagy vállalkozásokat gyűjtő oldalak, ahol listázni tudjuk magunkat
Különleges helyzete van a Wikipédiának a médium listában, mivel ugyan létre tudunk hozni egy oldalt magunknak akármikor, de a tulajdona nem a miénk. Emiatt baráti média. Ugyanakkor mivel mások is szabadon szerkeszthetik, ez könnyen egy kétélű fegyver lehet. Ennek a használatát csak korlátozottan javaslom reputációmenedzsmentre. Vagy érdemes egy szakértőt bevonni a folyamatba.
Most, hogy megvannak a saját és baráti online média felületek, már csak a tartalom hiányzik, amit megjelenítünk, vagy optimalizálunk. Erről szól a cikksorozat utolsó része: hogyan építsd fel és védd meg az online reputációdat tartalommarketing segítségével.
Sepsey Barna reputációmenedzsmenttel foglalkozik, ő alapította a The Pitch nevű marketinges blogot, majd a reputation.hu-t, 2018-ban a 30 sikeres magyar 30 alatti listánkra is beválasztottuk.
Disclaimer: A külsős szerzők nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját.
Reputációmenedzsment: rólad mit mond az internet? (És hogyan tudod megváltoztatni?)
A Google-keresések második oldalán ragadtál? Mutatjuk, mit csinálj!