Radha Vyas és Lee Thompson 2012-ben randizott először. Ám amíg mások ilyenkor maximum pillangókkal a gyomrukban mennek haza a találkozóról, nekik egy vállalkozásötlet is jutott. Az amerikai Forbes csinált velük interjút.
Mindketten imádtak utazni, a randin rengeteg élmény került szóba, és negyedik pohár vörösbor után Radha előhúzta a dédelgetett vállalkozásötletét – de kellett még egy kör, hogy azt is elmondja, hol van a rés a piacon. Ebből lett a Flash Pack, a kifejezetten egyedül utazó turistákra specializálódott cég.
A Flash Pack lényegében a hátizsákos turizmus egyik kényelmesebb változata, megtartja ugyan a hátizsákos hangulatot, de a szállás például már sokkal komfortosabb – a célcsoport is inkább a harmincas korosztály, akik már nem elégszenek meg egy matraccal egy padlón.
Az első randi után egy évvel házat vettek, és beindították a ma már 13 millió dollárt érő üzletet.
Az interjúban Radha elmondta: már régóta akart egy saját bizniszt. Harmincas éveiben járó szingli nő volt, a meló halálra nyomasztotta, vágyott arra, hogy kiszakadjon a mókuskerékből, és találkozzon olyanokkal, akikkel hasonló a gondolkodásmódja. Egy barátja javasolta, hogy lépjen be a számtalan utazócsoport valamelyikébe. Itt figyelt fel arra, hogy ennek a műfajnak két véglete van: a bozótban is elalvó, csóró fiatalokra célzó csoportok, illetve a gazdag nyugdíjasoknak utakat szervező verziók. „Egy pörgős kalandot kerestem, hozzám hasonló korú emberekkel, butik hotelekkel” – mondja. Mivel ilyet nem talált, úgy gondolta, hogy itt az idő megcsinálni.
Az ötlet bejött. Csak nem egyből.
A cég jelenleg 13 millió dollárt ér az alapítók szerint, és évente 300–400 százalékos növekedést ér el. 15 ezer fontos büdzséből indították be a vállalkozást, ebből futotta a weboldalra, meg pár hirdetésre. Az első pár hónap zúzós volt, és fájdalmas. Lassan haladtak, nehezen ment az új ügyfelek meggyőzése, senki sem írt véleményt a cégről, és még a Google-találatok között sem szerepeltek az első oldalon.
Már készültek arra, hogy bedobják a törölközőt, amikor eszükbe jutott Jézus.
„Akkortájt olvastam egy cikket arról, hogy Rio de Janeiróban a villámok kárt okoztak a város felett magasodó Megváltó Krisztus szobrában, és épp javították. Rájöttem, hogy ezek szerint lehetséges bemászni a szobor belsejébe. Azonnal írtam a riói érsekségnek, és elkezdtem győzködni őket, hogy engedjenek be. Szerencsém volt, abban az évben a focivébét Brazíliában rendezték, és rendkívül negatív sajtót kapott az, hogy egy csomó pénzt ölnek a rendezvénybe. Meggyőztem az érseket, hogy tudok fordítani a helyzeten. Az lett a vége, hogy a szobor lábánál még meg is áldott! Felmásztam a szobor tetejére, csináltam egy szelfit, és ezzel meglovagoltam a 2014 két legnagyobb trendjét: a focivébét, meg a szelfizést.
Lee Thompson / Fotó: Flashpack.com
A fotót elküldtük a sajtónak azzal a szöveggel, hogy „Az első szelfi Jézussal”. Azonnal felkapták. A fotót térítésmentesen használhatta minden médium, cserébe fel kellett tüntetni a vállalkozás linkjét. Két nap alatt 1,4 millió látogatója volt az oldalnak, azonnal átkerültek a Google első oldalára.
A párkapcsolat nem mehet a biznisz rovására: Lee a márkát építi, Radha az üzletet. Hetente tartanak menedzsment-megbeszéléseket, ahol véleményezik a másik ötleteit, és adott esetben meg is vétózhatják azt.