A cég nem is verte nagy dobra, azoknak jöhet jól, akik régebbi telefont használnak, amin kevés a tárhely, vagy kevés adatforgalommal rendelkező csomagjuk van.
Videó és direkt üzenetváltás nincs, a filterek maradtak – az Instagram Lite teljes titokban jelent meg a Google Store-ban, írja a TechCrunch. A vállalatok sikere nagyban múlik a fejlődő országokon, hiszen a népsűrűség ott a legmagasabb, tehát a potenciális júzerek száma is itt a legnagyobb. Ezekben az országokban viszont sokkal kevesebb ember teheti meg, hogy évről évre a legújabb csúcsmobilt vegye meg magának, ezért a vállalatok inkább visszafejlesztik az alkalmazásaikat, hogy azok kevesebb tárhelyet foglaljanak, és kisebb adatforgalmat generáljanak. Egyenlőre csak Mexikóban érhető el a Lite verzió, de a következő fél évben fokozatosan terjesztik ki az app letölthetőségét a világ többi országára.
A közösségi médiában már sokan meglépték ezt, a Facebook (aki egyébként az Instagram tulajdonosa is) még 2015-ben elkészítette a Facebook Lite-ot, idén jött a Messenger Lite, az Uber is dolgozik rajta, szóval aki nagyot akar szakítani, az felül erre a vonatra. Az Instagram tavaly lépte át a bűvös egymilliárdos júzerszámot, négyhavonta 100 millióval növekednek, és ennek a százmillió új felhasználónak most már tetemes része a fejlődő országokban él.
A kérdés most az, hogy vajon a rivális Snapchat meddig bírja Lite nélkül – megelégednek az amerikai tinik bázisával, ahogy eddig, vagy felveszik a kesztyűt, és lefejlesztik a saját verziót a fejlődő országoknak?