Mészáros Dávid és Gergely Péter három éve még közösen szőtték a szép terveket arról, hogy milyen távlatokat nyithat meg cégeik, az ingatlan.com és a Bankráció.hu együttműködése. Most arról kellett faggassuk őket, hogy miért nem jött össze, amit terveztek, miért váltak szét az útjaik. A magazin júniusi címlapsztorijában csak rövidítve jelent meg ez a rész, íme a teljesebb kép arról is, hogy milyen cégbe szállna be szívesen a hajdani Bankráció-alapító, aki végső soron egy sikeres exiten van túl.
„Azt hittem, megvettem őket, de ő egy startupper, 1.0-ásan vezette a csapatát. Nekem is 6-8 évig tartott, amíg kineveltem magamat épkézláb vezetőnek, Peti ezt nem akarta. Hozta a maga kultúráját és nem akart változtatni rajta” – mondja Mészáros Dávid Gergely Péterről. „Utólag az derült ki, hogy gerillaharcosként jobban tudok működni. Amikor szabad kezem van és gyors döntéseket, irányváltásokat tudok csinálni. Az olyan corporate típusú működés, aminél jóvá kell hagyatni olyanokat, amit korábban 10 perc alatt döntöttünk el ketten, egy idő után nekem nem volt komfortos” – ezt pedig Gergely Péter meséli arról, hogy szerinte miért nem jött össze a három éve még nagy egyetértésben tervezett közös munka az ingatlan.com-mal.
A Gergely Péter és Kolláth Bálint által közösen alapított és felfuttatott BankRáció.hu különböző pénzügyi termékek online összehasonlítását biztosítja az ügyfeleknek. A fő hangsúly mindig is a hitelek összevetésén volt, valóban hatalmas összeget spórolhat, aki a teljes kínálatból egyszerűen kiválasztja a legkedvezőbb kondícióval futó kölcsönt. Nagyon ésszerűnek tűnt tehát az ingatlan.com részéről, hogy megvette a BankRációt, a nagy ingatlanhirdetési portál házon belülről kínálja a hitelösszehasonlítást is, az ügyfél könnyen és egy helyen találhatja meg álmai lakását és a legolcsóbb hitelt hozzá. A deal részeként a BankRáció-alapítók a készpénz mellett ingatlan.com részvényeket is kaptak (az üzlet értéke nem publikus, de bizonyára több százmillió forintról van szó) és a Forbesnak nyilatkozva is együtt tervezgették a szép közös jövőt, a nagy növekedést.
Mészáros Dávid, Gergely Péter és Kolláth Bálint/ Fotó: The Orbital Strangers
Kolláth Bálint a tranzakció után fél évvel kiszállt, Gergely Péter viszont maradt és továbbra is vezette a BankRációs csapatot az ingatlan.com-on belül. Tavaly őszig. Az együttműködés komoly próbája volt az a szabályozási változás, amely egy csapásra irreálissá tette a BankRáció egy milliárdos bevételt megcélzó növekedési terveit: bejött a hitelközvetítésre vonatkozó, két százalékos jutalékplafon. Ezzel rögtön túlárazottá vált a tranzakció a vevő részéről és szakmai nézeteltérések is kialakultak arról, hogy milyen irányba kellene tovább menni. Az ingatlan.com vezetése például a lakástakarékpénztárak felé nyitást szorgalmazta volna, Gergely Péter pedig továbbra is arra akart fókuszálni, amihez a csapatával legjobban ért, a hitelezésre. Egy idő után látszott, hogy helyrehozhatatlanul megbomlott az összhang a felek között, márpedig e nélkül nem maradhat senki az ingatlan.com vezetésében. Sok körös tárgyalás végén sikerült megegyezniük arról, hogy Gergely Péter milyen feltételekkel száll ki az ingatlan.com-ból.
A BankRáció-alapító, aki végső soron egy sikeres exiten van túl azt mondja, sok más tényező is belejátszott, hogy ez lett a végkifejlet. Közel tíz éven át túlhajtotta magát, de amíg látta az eredményét, vitte a lendület. Ami kezdett elapadni. „Ha hirtelen fele annyit kapsz a munkádért és a bankok nem mozdulnak abba a régen várt irányba, hogy online-osítsák a lakáshitel egész folyamatát, az nem motiváló – mondja a jutalékplafonra utalva. „Belefáradtam kicsit a bankszektorba is, azt gondoltam, hogy több innováció lesz, de a digitalizáció igazából csak a bankszámláknál jött el és 1-2 banknál a személyi kölcsönöket illetően. Közben született három gyerekem és rájöttem, mekkora értéke van annak, ha látom őket felnőni.” Ma még nagyon élvezi a nyugalmat, hogy napi 2-3 órát olvasással tud tölteni. Túl van azon is, hogy régi vágyát hajtsa, vett egy drága sportkocsit, kiélvezte, és rájött, nincs szüksége többé hasonlóra. És nyugodtan keresi a következő lehetőséget, hogy új vállalkozásba kezdjen, vagy fektessen be valami izgalmasba. „Csak olyan érdekel, ami internetes és segít minél több embernek megoldani valami olyat, amit maguktól nem tudnak megoldani, valamint a maga területén vagy az első legyen, vagy a legjobb. Más nem érdekel, a BankRáció is ilyen volt”.