Politikai hirdetés miatt indult kampány a Cinema City ellen, a moziüzemeltető pedig pár nappal később bejelentette, hogy eltávolítja a szóban forgó kormányreklámot a Zootropolis folytatása előtt.
Mi történt? A Cinema City bejelentette, hogy a december 4-től kezdődő mozihéttől eltávolítanak egy politikai hirdetést, miután az aHang kampányt indított, hogy a gyerekfilmek előtt ne jelenjenek meg kormányzati vagy politikai üzenetek.
„Megértettük, hogy sok moziszerető néző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni nálunk”
– ismerte el a mozilánc.
Miért fontos ez? A Forbes.hu is beszámolt róla a héten, hogy a Zootropolis 2. című animációs film előtt a kormány családi adócsökkentésről szóló propagandareklámját játszották a Cinema City budapesti mozijában. A leadott kék hátteres kormányreklám eredetileg egy egyhetes kampány része volt a mozilánc korábbi közlése szerint.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A lánc szerint „a december 4-től kezdődő mozihéttől ez a spot kikerül a film előtti reklámblokkból”. A cég közleményében hangsúlyozta, hogy továbbra is tartózkodik minden pártpolitikai, gyűlöletkeltő vagy a kiskorúak fejlődését veszélyeztető reklámtól, a kifogásolt reklámfilm azonban szerintük nem esett ebbe a kategóriába.