Vészhelyzeti jelzést küldött ki az OpenAI vezére, ami tanulságos lehet azoknak is, akik nem akarnak az iparáguk rocksztárjai lenni.
A nap kommentárja: érdekes, releváns, szakmai vélemények mindennap a világról, ami körülvesz minket.
Szekeres Viktor, a Gloster Infokommunikációs Nyrt. többségi tulajdonosa, elnöke
„Addig jön a pénz, ameddig skeresnek hisznek. Az OpenAI-t 12 milliárd dolláros negyedéves veszteség ellenére is annak hitték, mert ők voltak »a jövő«. Amikor a sztori meginog, a pénz is elillan.”
(Linkedin)
Szekeres három tanulságot gyűjtött össze annak kapcsán, hogy kiderült, egy belső levelezésben az OpenAI élesedő versenyre számít a piacon. Az egyik fent olvasható, a másik kettő pedig:
- „Az, hogy te vagy legmenőbb nem állandó Két év elég volt ahhoz, hogy a piac vezetője a versenytársak szorításába kerüljön. Nincs »biztos előny« – csak munka, innováció, ismét munka.”
- „Európai cégként nem a hype-ra kell játszanunk. A mi feladatunk nem a következő mesterséges általános intelligencia (AGI) megépítése. A mi feladatunk, hogy valós üzleti problémákra, mérhetően használható eszközöket fejlesszünk ki.”
Kontextus. Az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman, egy belső memóban azt közölte, hogy a vállalat „code red” (vészhelyzet) állapotba került. A memo célja: az elsődleges termék, ChatGPT javítása és az erőforrások fókuszálása. A ChatGPT mindennapi használatát akarják fejleszteni: gyorsabb válaszok, nagyobb megbízhatóság, jobb testreszabhatóság. És hogy mi ez a nagy sietség? Hát az egyre erősödő verseny: a Gemini 3 (Google) és mások már lekörözik OpenAI-t bizonyos iparági benchmarkokban.