Pósfai Gábor, a Decathlon volt magyarországi országigazgatójának neve az elmúlt másfél évben kétszer ment nagyot a magyar sajtóban. Először akkor, amikor egy nyilvános Facebook-posztban nekiment Orbán Viktor nyilatkozatának, másodszor pedig februárban, amikor kiderült, hogy az ő vezetésével lép majd be a francia multi az osztrák piacra.
Megjelent a júniusi Forbes, a címlapon Mészáros Dáviddal, az Ingatlan.com alapítójával, benne pedig többek között a magyar Decathlon-sztorival .
A Decathlon 1200 üzletével a világ egyik vezető sportszeráruháza, fej-fej mellett küzd az első helyért az Intersporttal. Csak Kínában közel háromszáz üzletük van, de jelen vannak az orosz, a brazil, az indiai és a mexikói piacon is. A szomszédos Ausztria viszont már évek óta tartja magát, kétszer is próbáltak már ide belépni, egyelőre sikertelenül.
A harmadik rohamon három éve dolgozik egy nemzetközi csapat, aminek vezetésével a francia központ Pósfai Gábort, a magyarországi Decathlon nemrég leköszönt vezetőjét bízta meg.
Az, hogy mennyire volt jó döntés megcélozni egy olyan piacot, ahol eleve őrült nagy a verseny, még nem derült ki, az első bécsi Decathlon-áruház augusztusban nyílik, Gábor és családja júliusban költözik.
Gábor hétéves periódust zár le ezzel a váltással, ennyi időt töltött a magyarországi Decathlon élén. Szemmel láthatóan élvezi az új kihívást. „Van már négy emberem – mondja büszkén. – Tízfős csapattal indulunk, teljesen mint egy startup.” Összehasonlításképp: Magyarországon csak a „központban” 90 ember dolgozik, a teljes Decathlon-csapat 1500 fős.
Biztos, hogy néha be fog állni az eladók közé ő is, már lebeszélte a többiekkel, hogy a pingpong az övé lesz / Fotók: Orbital Strangers
Gábornak a Decathlon a második munkahelye, tizenhárom éve az elsők között kezdett dolgozni az akkor itthon még nónémnek számító cégnél. A mindig mosolygó menedzserről teljes portré a júniusi Forbesban.
Lapozz bele a legújabb számba!