A világ legnagyobb internetes kereskedelmi cégének kezdetben egy varázsige volt a neve. Aztán az ügyvéd szólt, hogy váltani kellene.
Az Amazon-alapító Jeff Bezos Cadabra Inc. néven akarta elindítani világot átszövő gigavállalatát – írta meg még 2003-ban Brad Stone Minden eladó (The Everything Store) című könyvében. Az „abracadabra” szóra utaló nevet végül Bezos első ügyvédje kaszálta el, aki túl homályosnak tartotta az elnevezést, ráadásul a telefonban sok vásárló cadavernek (hullának) hallotta a cég nevét.
Gyorsan elhappolták az Awake.com, Browse.com és a Bookmall.com domain neveket is, majd a Relentless.com címre is lecsaptak (utóbbi a mai napig működik is, csak az Amazon.com-ra irányít át), de a végső verzió nem ezek közül került ki.
Bezos feleségével, MacKenzievel együtt kezdett el a tökéletes név után kutatni. Mivel akkoriban még ábécésorrendben listázták a weboldalakat , ezért mindenképp A betűs nevet szerettek volna. Végül az Amazon szónál akadt meg a szemük és úgy gondolták, hogy
a világ legnagyobb folyója jól passzol ahhoz az elképzeléshez, hogy a világ leghatalmasabb könyvesboltját akarják létrehozni.
Bezos a döntéséről senkivel sem beszélt, csak egyszerűen közölte a céggel, hogy megvan az új név. Az új URL-t végül 1994. november 1-én regisztrálták.
Hasonlóan kalandos egyébként a másik tech óriás, az Apple nevének állítólagos keletkezése is. Walter Isaacson Steve Jobs című könyvében azt írta, hogy
Jobs állítása szerint épp gyümölcsdiétán volt, amikor bedobta az „almát” mint lehetséges cégnevet,
majd közölte Steve Wozniakkal, az Apple társalapítójával, hogyha a következő délutánig nem találnak jobbat, maradnak az Apple-nél. A többi már történelem.
A sztorikon a Business Insider nosztalgiázott.
Soha senkinek nem volt még annyi pénze, mint az Amazon-vezérnek