Egy vállalkozás elindítása izgalmas, egyben nagy felelősséggel járó feladat. Fontos, hogy felkészült légy, hiszen nagy a verseny: naponta újabb és újabb induló vállalkozás – startup – próbál beszállni a játszmába.
Alapszabály, hogy csak akkor érhetsz el sikereket az üzleti életben, ha kellő tudással rendelkezel ahhoz, hogy akár most rögtön belevágj egy cégalapításba. Emellett pedig nem árt, ha határozott elképzeléseid és konkrét terveid, céljaid vannak. A Forbes.com összegyűjtött 5 tippet, amelyek segíthetnek abban, hogy a startupod még sikeresebb legyen.
- Hozz létre örökzöld tartalmat!
A tartalom az, amin a legtöbb időt és pénzt lehet megspórolni. Ezzel ugyanis bármikor reklámozhatod az új vállalatodat. És ne feledd, hogy bár te tucatszor olvastad a bejegyzéseidet, az olvasóid nem így vannak ezzel. Neked talán nem mond sok újat, de nekik hasznos lehet.
Ha szezonális kampányt tervezel, győződj meg róla, hogy a kampány témája örökzöld, így időt spórolhatsz, és nem kell minden évben új ötleteken törnöd a fejed.
- Szervezz nyereményjátékokat!
Ki ne szeretne versenyezni? Főleg akkor, ha a győzelem díjjal jár. Remek ötlet versenyeket, nyereményjátékokat szervezni, hogy így fejleszd az induló vállalkozásodat. Ez ugyanis arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a részletek miatt felkeressék a honlapodat. És ha már ott vannak, akkor remélhetőleg más, általad kínált termék vagy szolgáltatás is felkelti az érdeklődésüket.
Ha egyszer egy felhasználó a weboldaladra téved, onnantól már csak rajtad múlik, hogy visszatérnek-e. És ezzel el is érkeztünk a 3. tipphez.
- Használj felugró ablakokat!
De ne bármilyet: törekedj a kreativitásra! Egy figyelemfelkeltő felugró ablak garantálja, hogy a felhasználó csak azután zárja be a weboldalad, hogy megadta az elérhetőségeit. Egy jól megtervezett popup egyszerű és figyelemfelkeltő módja annak, hogy valaki szimpla érdeklődőből megbecsült vásárlóvá váljon.
- Légy láthatóbb!
Becslések szerint a világban jelenleg 2, 62 milliárd felhasználó van jelen a különböző közösségimédia-oldalakon, és ez a szám várhatóan 3,2 milliárdra fog növekedni 3 éven belül. Miért ne használhatnád ezeket a felületeket arra, hogy láthatóbbá tedd a vállalkozásod? Az olyan tartalmak, amikből hamar szenzáció lesz (pl. egy hatásos videó, blogbejegyzés vagy tweet) egy perc alatt bejárják a világot. Tehát, ha a vállalkozásodnak nincs Facebook, Instagram vagy Twitter fiókja, akkor ne habozz tovább, különben lemaradsz az újdonságokról!
Ezenkívül, más eszköze is van annak, hogy láthatóbb legyél. A keresőmarketing például ezzel foglalkozik: a tartalom minősége alapján tesz láthatóvá a keresők találati oldalán. A helyi keresőoptimatizálás pedig segít a helyi piacon történő arculatkialakításban.
- Vezess adatalapú vállalkozást!
Ahhoz, hogy vállalkozásod az online világban is sikeres legyen, fontos, hogy adatalapú legyen. A Google Analyticshez hasonló eszközök megkönnyítik a jelenlegi és a korábbi adatok feldolgozását, így megbizonyosodhatsz róla, hogy vajon tényleg maximális bevételed származott-e a kampányból. Emellett a kampány gyenge pontjait is megmutatja, így a következő évben már ez alapján tudsz tervezni.
Nem számít, hogy éppen most akarod elindítani a vállalkozásodat, vagy már félúton jársz a megvalósításában, a digitális marketing nélkülözhetetlen eleme a sikernek. Ha kihasználod a benne rejlő lehetőségeket, akkor nem csak a nemzetközi piacot fogod meghódítani, hanem az egész világot.