Mi történt? Donald Trump győzelme nem csak a Bitcoin és a Tesla árfolyamára volt hatással, hanem a közösségi médiára is. Meglepő módon a nálunk alig ismert Bluesky platform jött ki a legjobban az amerikai elnökválasztás eredményéből, ugyanis egy hét alatt bő 700 ezer új felhasználó csatlakozott az X alternatívájaként emlegetett felülethez – ráadásul többnyire olyanok, akik korábban az X-en voltak aktívak, de túl soknak találják a sértő és félretájékoztató tartalmakat.
Mi az a Bluesky? Eredetileg a Twitteren belüli projekt volt, 2022-ben vált önálló céggé, és azóta is folyamatosan profitál az Elon Muskkal elégedetlen ügyfelekből. Szintén jól jött ki a felület abból, amikor Brazíliában felfüggesztették az X-et, csak az az eset 3 millió új felhasználót hozott a Bluesky-nak, majd amikor az X engedélyezte, hogy a felhasználók megtekintsék az őket blokkolók tartalmait, további 1,2 millió új ügyfél regisztrált náluk. Jelenleg 14,5 millió felhasználójuk van, ami látványosan elmarad az X (611 millió) és a Threads (275 millió) közönségétől.
Miben jó a Bluesky? A Guardian cikke szerint a Bluesky hatékonyan tud fellépni a problémás fiókokkal szemben, és ez sokakat az Elon Musk előtti Twitterre emlékezteti – bár ebben a méretben egyszerűen könnyebb fellépni a botok és a félrevezető tartalmak ellen.