Népszerű a streaming, de csökkent a felhasználók száma. Az NMHH új felméréséből kiderül, mit néz és mennyit költ erre a magyar!
Mi történt? A Netflix a kedvencünk és egyre többet költünk a streaming platformokon valóm előfizetéseinkre. De hiába növekszik a szektor és jelennek meg folyamatosan új szereplők, nem gyarapszik a felhasználók száma. Megjelent a a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése.
Főbb eredmények.
- Húsz százalékkal csökkent a streamingszolgáltatók oldalait számítógépről vagy mobileszközről látogató magyarok száma az egy évvel korábbihoz képest.
- A leglátogatottabb streamingfelület itthon a Netflix volt, heti 1 millió 69 ezer látogatóval az idei első félévben.
- Több mint kétmillió felnőtt rendelkezik legalább egy streaming előfizetéssel. A felhasználók közel fele 2-4 streaming szolgáltatónál is van, tehát több előfizetéssel is rendelkezik.
- A háztartások közel fele – 44 százaléka – néz streaming platformokat.
TOP látogatott streaming oldalak:
- Netflix: heti 1 millió 69 ezer látogatóval
- HBO Max: 419 ezer felhasználót vonzott egy héten
- Disney+: 285 ezres eléréssel
- TV2 Play: 259 ezren látogatták hetente
- RTL+: 144 ezer
- SkyShowtime: 122 ezer
- Amazon Prime Video: 65 ezer
- Telekom TV GO: 52 ezer
- Nemzeti Filmintézet Filmio: 5 ezer látogatót vonzott egy átlagos héten.
Miért csökken a felhasználók száma? A legjobb anyagi helyzetű háztartások 65 százaléka használt előfizetéses lekérhető videócsatornát, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka.
A negatív tendencia mögött a médiahatóság tehát a koronavírus-járvány alatt kivételesen magasra ugró fogyasztási értékek normalizálódását valószínűsíti. Még mindig nem sikerült meghaladni a videómegosztó oldalak covid-időszak alatti elképesztő nézettségét – tájékoztatta a Világgazdaságot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Mennyit költünk? Egyre többet. Az átlagos háztartások összes kiadásának mintegy egytizedét, átlagosan 6 061 forintot fizetnek. A kutatás szerint egyre növekvő összeget költenek a magyar családok streaming szolgáltatásokra.
Meddig engedhetjük meg? Gazdasági recesszió esetén priorizálnánk. Nem csak a streaming szolgáltatók szívnák meg. A választ adók 75 százaléka a filmes streaming előfizetésre fordított díjaiból faragna le, 78 százalék a videómegosztó portáloknak kifizetett összegekből, 81 százalékuk pedig az audio streaming szolgáltatások díjaiból.