Új termékekről és „nemzeti műhelyekkel” való együttműködésről írnak, a feldarabolásról szóló értesüléseket tagadták.
Mi történt? Digitális fókusz, új tartalmak, bővülő együttműködés címmel jelentett meg közleményt a Mediaworks.
A kormányközeli nagyvállalat azután fordult a nyilvánossághoz, hogy a Forbes.hu-n belsős informátorokra hivatkozva megírtuk, hogy
- „Irányt vált a médiabirodalom. A Mediaworks több, kisebb, jobban irányítható részre szakad majd szét.”
- „Lesz több értelmiségi tartalom és új termékek, szélesebb spektrumon.”
- valamint, hogy „a Mandiner az MCC szárnyai alatt folytatja majd”.
Kérdéseinkre, például, hogy
- kinek az ötletére,
- milyen megfontolásból,
- és miért pont most szervezik át a médiaportfóliót,
a Mediaworks sem cikkünk megjelenéséig, sem azóta nem válaszolt.
Közleményükben, melyet a lapcsoport tagjai egytől egyig szemléztek, így fogalmaznak:
„A még változatosabb tartalmi kínálathoz a Cégcsoport új lehetőségeket, tartalmi együttműködési formákat keres. Magyarország legnagyobb online eléréssel rendelkező vállalataként olyan
nemzeti kötődésű műhelyekkel készít elő együttműködést,
amelyek révén tovább színesítheti, bővítheti tartalmi kínálatát. Az ez irányú tárgyalások eredményeiről a megfelelő időben kívánunk tájékoztatást adni.”
Majd hozzáteszik, hogy „Azon sajtóértesülések, amelyek a Mediaworks esetleges „feldarabolásáról” szólnak, megalapozatlanok és valótlanok.”
Mit fog történni? Az irányváltásról, a szélesebb termékpalettáról, valamint a nemzeti műhelyekkel (MCC) való együttműködésről maga a Mediaworks is ír. A médiaportfólió feldarabolását, több részre szakadását, decentralizációját a közlemény azonban tagadta.
A Mediaworksről. A kormánypárti Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) alá tartozó Mediaworks az ország legnagyobb kiadója. A 76 lapot tömörítő vállalat
- az Origo.hu,
- a Ripost,
- a Világgazdaság,
- a Mandiner,
- a Magyar Nemzet,
- a hírTV a és hírFM,
- a BORS,
- a hot! és hot! EXTRA,
- a Metropol,
és számos – egykor patinásnak számító – megyei napilap, mint például a Napló (Veszprém), a Kisalföld, vagy a Délmagyarország kiadásáért felel.
Maga a KESMA kormányközeli milliárdosok „felajánlásai” után jött létre 2018-ban, amikor is egymás után, katonás rendben ajándékozták el több tíz milliárd forintot érő médiaportfóliójukat a direkt erre a célra létrehozott, és kormánypárti káderek által vezetett alapítványnak.
A Mediaworks ezek közül a legnagyobb, egykor Mészáros Lőrinc érdekeltsége volt. A KESMA lapok vezetői több alkalommal is jártak egyeztetésen a Karmelitában, és nyíltan a kormánypárti propaganda fontos elemei – a rekord bevételt könyvelő Megafon mellett.