Az agrárszektor teljesítményének visszaesésére és az ágazatban lezajló változásokra reagál innovatív, digitális megoldásokkal a Kramp, így biztosítva a mezőgazdaságban és az építőiparban dolgozó ügyfelei növekedését, amihez nem csak nemzetközi alkatrész nagykereskedőként, hanem szakmai partnerként is hozzájárul. Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary kereskedelmi igazgatója az agrárszektor jelenlegi kihívásairól és az azokra adott válaszlépésekről is beszélt. Szót ejtett továbbá a cég vevői elégedettség révén elért magyarországi sikereiről, digitális stratégiáiról, innovációs törekvéseiről és fenntarthatósági terveiről, valamint arról, hogy milyen perspektívaváltással erősítette meg a csapata elkötelezettségét.
DIGITÁLIS FEJLESZTÉSEK: NYELVI KORLÁTOKAT FELSZÁMOLÓ AI, VILLÁMGYORS SZÁLLÍTÁS
„A szárazság miatt nyilvánvalóan csökkent az agrárszektor teljesítménye, ami negatívan hat a vevőinkre és a gazdákra is” – mutatott rá Bedekovits Csaba, megjegyezve, hogy az agrárgépek eladásán túl az alkatrész-értékesítésben az AKI mérése alapján 2024 első felében 6 százalékos visszaesés történt. A Kramp Hungary termékfrissítéssel és digitális fejlesztésekkel ellensúlyozza a negatív trendeket – láthatóan sikeresen, hiszen nagyarányú forgalom- és piacrész-növekedést ért el, jórészt a modern e-kereskedelmi stratégiájának köszönhetően.
A webshopjuk AI-val optimalizált keresője jelentősen megkönnyíti az alkatrészek elérését, míg az új online vevőszolgálati rendszer gyorsabb, jobb szakmai támogatást nyújt. A mesterséges intelligencia segítségével „megszűnnek a határok: a specialisták gyorsabban reagálhatnak a vásárlói igényekre”, hiszen egy magyar nyelven feltett kérdésre a külföldi szakértő a saját anyanyelvén reagálhat, de az AI magyarul jeleníti meg a választ. Fejlett logisztikai szolgáltatásaik lehetővé teszik, hogy egy délután 4-ig leadott rendelést már másnap reggel kézbesítsenek, ami a mezőgazdasági munkák idején óriási jelentőséggel bír. Ezt a jól működő rendszert is képesek ugyanakkor tovább javítani: új céljuk az, hogy elkülönítsék a sürgős és kevésbé sürgős megrendeléseket, így fenntarthatóbb és költséghatékonyabb szállítást biztosíthatnak, csökkentve a partnereik beszerzési költségeit.
KRÍZISÁLLÓ VÁLLALAT, BESZÁLLÍTÓI PARTNERSÉG
Az agrárszektor és az építőipar kihívásai ellenére a Kramp Hungary kétszámjegyű növekedést ért el tavaly és 2024 első félévében is, köszönhetően a cég innovatív megoldásainak és a folyamatos fejlesztéseknek. „Az utángyártott alkatrészek terén rendszeresen vannak innovációink, amelyekkel versenyképes alternatívát kínálunk a gazdáknak” – árulta el a kereskedelmi igazgató. A vállalat üzleti modelljének fontos eleme a beszállítókkal való partnerség, ami lehetővé teszi a minőség ellenőrzését és fenntartását. „A beszállítóinkkal folyamatos kapcsolatot ápolunk, és digitális eszközökkel biztosítjuk az ellenőrzést, így a magyar piacon a szállítási pontosságunk mostanra kiemelkedő, 98 százalékos.”
Bedekovits Csaba optimistán tekint a jövőbe, amit a Kramp Hungary digitalizációs
stratégiája mellett a vevőigényekre gyakorlatilag minden versenytársnál jobban reflektáló kereskedelmi csapat miatt is biztos kezekben tudhat. A kereskedelmi igazgató évi kettő dolgozói elégedettségméréssel és az abban kért fejlesztések végrehajtásával, illetve – többek között – együttműködési készségek fejlesztésével érte el, hogy a munkatársai „a gazdálkodók és a vállalkozók első számú partnerei” legyenek. (x)