Bejött a lengyel versenytárs felvásárlása a Waberer’s-nek, a budapesti tőzsdén jegyzett fuvarozási vállalat brutálisan jó számokat hozott tavaly, különösen év végén.
A budapesti központú Waberer’s, Európa vezető vállalata a komplett rakományok (FTL) fuvarozásának piacán. A flotta mérete egy év alatt 12 százalékkal bővült, de további értéknövelő felvásárlásokon keresztül tovább erősítik a közép-európai régióban betöltött pozíciójukat.
A társaság árbevétele 2017 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest 21 százalékkal 179 millió euróra nőtt – áll a Waberer’s International Nyrt. sajtóközleményében. A 2017-es pénzügyi évben
674,4 millió eurós (210 milliárd forintos) árbevételt értek el, ami egy év alatt 17,8 százalékos bővülést jelent.
A Nemzetközi Fuvarozási Szegmens bevétele a folyamatos áremelések és a felvásárlások révén 24 százalékkal emelkedett, míg a Regionális Szerződéses Logisztika bevétele a raktárkapacitás előző évhez képesti növekedésének és az emelkedő áraknak köszönhetően 8 százalékkal bővült. A rendszeres EBITDA egy év alatt 16,6 százalékkal 85,8 millió euróra nőtt a tavalyi évhez képest.
A társaság járműállománya 3978 darabra növekedett, ami egy év alatt 12,1 százalékos bővülést jelent. Tavalyi teljesítményük a vállalat szerint organikus és inorganikus terjeszkedésen alapuló stratégiájuknak köszönhető. Mint Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója elmondta, a 2017-es év a tőzsdére lépés miatt is izgalmas év volt a cég életében, eközben a teljes működést érintő integrációval párhuzamosan folyamatosan javul a 2017 közepén felvásárolt lengyel leányvállalatuk, a Link teljesítménye.
A negyedik negyedévben az organikus teljesítmény és Link integrációja különösen erőteljes növekedést hozott a tavalyi évhez képest: az árbevétel több mint 20 százalékkal nőtt, míg
a rendszeres EBITDA növekedése az év utolsó részében megközelítette a 47 százalékot.
Hatékonyságukon minden téren igyekeznek javítani, egyedi monitoring és képzési eljárásaiknak köszönhetően például az utolsó negyedévben több mint 4 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás, ráadásul a motorok további optimalizációja a legtöbb jelentős költségtételnél ugyancsak megtakarítást eredményezett.