Olyan országokban terjeszkedik a NER-milliárdos, ahová akadálytalanul érkeznek az uniós pénzek infrastruktúra-fejlesztésre.
Mi történt? Erős helyi építőcéget vásárolt Lengyelországban a Duna Group, amivel helyben és Szlovákiában is arathat, ahová akadálytalanul érkeznek az uniós pénzek infrastruktúra-fejlesztésre. A cégcsoport külföldi felvásárlásait az Mfor.hu összesítette, amely szerint Szíjj László cége kinőtte Magyarországot, de a Magyarepitok.hu is beszámolt a lengyelországi bevásárlásról nemrégiben.
Mit vettek meg pontosan? Az Mfor szerint a Duna Group főleg útépítési megbízásokkal akar minél nagyobbá válni a közép-európai régióban. Ehhez Lengyelországban az egyik nagyobb lengyel építőipari szereplőnek számító Mota-Engil Central Europe (MECE) cégcsoportot vette meg a napokban, amelynek több mint 800 dolgozója van, és éves forgalma átszámolva eléri a 83 milliárd forintot, amivel a helyi középmezőnyben van.
De mi köze mindennek az uniós pénzekhez? Lengyelország esetében az Európai Bizottság már nem fogja vissza a forássokat jogállamisági aggályok miatt. Sőt, a lengyel kormány masszív uniós forrásokat tud autópálya-építésekre költeni, a mostani uniós ciklusban csaknem 42 milliárd złoty értékben (3900 milliárd forint) hívhatnak le brüsszeli támogatást. A MECE ráadásul erős pozíciókkal bír Dél-Lengyelországban, ahonnan a szomszédos Szlovákiában is van esélyük az ott tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe beszállni.
Mit tud Szíjj cégbirodalma? A hatodik leggazdagabb magyar építőipari óriása 40 milliárd forintnyi profittal zárt tavaly, ami rekord. A Déli körvasút projekt mellett a nemrég átadott, minden idők legdrágábbjának számító Duna-hidat is ők húzták fel Kalocsa és Paks között. Számos autópálya kivitelezése mellett jelenleg a komáromi Duna-hídon is dolgoznak. A Duna Aszfalt állami tenderek sorát nyerte az elmúlt években. A cégcsoport tulajdonosa Szíjj László, akinek a Forbes legutóbbi kimutatása szerint 281,3 milliárd forint a becsült vagyona.