A 4iG után egy másik kormányközeli céggel.
Mi történt? Az Indexet is tulajdonló Indamediával is együttműködésre lépett az RTL Magyarország, írja a Media1.
Miért érdekes ez? Az Indamedia társtulajdonosa Vaszily Miklós, a TV2 Csoport elnöke, Mészáros Lőrinc-közeli üzletember.
Mit csinálnak együtt? A Vaszily érdekeltségében lévő Indamedia Network alá tartozó Index és Port.hu az RTL Magyarországgal együttműködésben indított egy új, internetes műsort. Az RTL Árulók – Gyilkosság a kastélyban taktikai reality-jének kibeszélőműsora, amit az Index nyitóoldalán és a Port.hu-n tesznek közzé, majd az rtl.hu-n is publikálják Indavideós lejátszóval.
Mi az ok? Az Indamedia egyik lapjában azzal indokolják az RTL-es kapcsolatot, hogy „a lineáris tv különösen a fiatalabb generációk körében egyre inkább veszít népszerűségéből, a csatornák számára fontos, hogy a lehető legtöbb platformot kihasználva minél hosszabb időre bevonzzák a nézőket. Egy olyan sikeres és különleges műsor, mint az Árulók – Gyilkosság a kastélyban remek lehetőséget kínál arra, hogy más médiumok bevonásával növelje az érdeklődést – akár olyan célcsoportok esetében is, akik alapvetően az online világában mozognak a távirányító nyomkodása helyett.”
Előzmények. Az utolsó független, országos tévécsatorna a NER-es szuperprojekt 4iG-vel kötött fontos szerződéseket, írta a Forbes még augusztusban.
A Telex, és a Forbes is részletesen foglalkozott az ügy hátterével, a deal gazdasági részével. Mint írták, amikor egy, a kormánnyal sokszor kritikus, de nagyon erős, német hátterű médiacég (RTL) összebútorozik egy, a magyar állammal sok szinten együttműködő, a NER egyik zászlóshajócégének számító vállalkozással (4iG), akkor felmerülnek izgalmas háttérelemzési lehetőségek és vélt vagy valós politikai szándékok.
A lap szakmai forrásai szerint a tárgyalások során kirajzolódtak a felek valós, jól felfogott üzleti érdekei, amelyek alapján meg tudtak egyezni. A megállapodás kulcspontja és miértje leginkább a Bajnokok Ligája közvetítésekben keresendő. Az RTL a legnagyobb tévészolgáltatót szerette volna partnerének, ez pedig ma már a 4iG, míg a 4iG a nagy januári brandbevezetése (jön a ONE márkanév) idejére szeretett volna valami igazán nagyot dobni, márpedig a tévépiacon ez a BL.