Lakatos Péter pragmatikus ember. A magazin minden hónapban egy nappal a megjelenés előtt érkezik a szerkesztőségbe, ilyenkor futárral küldünk pár példányt a címlapon szereplőknek. Apró gesztus, meg hát kíváncsiak is rá, hogy pontosan mi jelenik meg, milyen fotók kerültek be a lapba. Pétertől e-mailben kérdeztem, hogy hova küldjük a lapot, amire jött az azonnali válasz: megvesszük az újságosnál, nem kell futározni. Ő nem az a nagyzolós típus, szereti a földhözragadt, egyszerű megoldásokat. Miért fordulna kettőt egy futár, ha egyszer minden újságosnál lesz elérhető lap? (Mondjuk, azt sajnálom, hogy nem vehetjük videóra, ahogy a fiával közös címlapot leemeli a polcról és kifizeti egy benzinkútnál. Vajon a kasszánál felismerik majd?)
Péter gyors észjárású, két lábon járó lexikon, aki nagyon keveset ad a külsőségekre és sokat a tartalomra. Sokfajta befektetése van, és szabadon él, miközben – úgy tűnik – állandóan dolgozik. Ő nem munkának, hanem játéknak hívja, és meglehet, neki valóban az is. Róla és fiáról szól a címlapsztorink, arról, hogyan építette fel Péter tulajdonostársaival a Videotont, és miként alakult Dávid sikertörténete (Sold., Formlabs) Amerikában.
Amikor Báró Gelsey Vilmos történetét elolvastam, egy percre elgondolkoztam, nem kellene-e őt is címlapra tenni (mondjuk a januári számban). Hihetetlen fordulatok vannak a londoni magyar bankár életében, 21. századi mese, és a korona rajta: Bogsch Erik állítja, hogy ma is minden nap konzultál vele, mint a Richter igazgatóságának elnökével. Londoni otthonában fotóztuk, csak a képek miatt is megéri megvenni ezt a számot. A báró urat például nem zavarja, hogy a fürdőszobája előtt áll, ahol az is látszódik, mi van a tükör mellett a falon. (Na, vajon mi?)
És ez még csak két cikk a lapból! Igazi karácsonyi szám, van benne olvasnivaló bőven. Például a Magyar krémek című összeállításunkban a Helia-D, az Ilcsi és a Biola történetét meséljük el. De az is kiderül, hogy a Crystal Nails (sokaknak ismeretlen) neve mögött milyen mérnöki aggyal felépített magyar sikersztori áll.
Az igazi karácsonyi témát a végére hagytam. Elsőként Magyarországon, adományozói listát készített Hermann Irén és Siposs Zoltán kollégám. A Magyar Filantrópok jelzetű anyagunkban címlapszereplőink, a magazinban megjelent emberek és ismertebb adakozók vallanak arról (konkrét számokkal!), hogy mennyit adományoztak eddig életükben, mennyit tavaly, és idénre milyen terveik vannak. Demján Sándor tételre lebontva mutatja be, miként adott közel 20 milliárd forintot rászorulóknak. Inspiráló összeállítás, amit jövőre folytatni fogunk; reméljük, a példák láttán egyre többen adakoznak majd, és beszélnek is róla szívesen.
Nekünk már biztosan jó karácsonyunk lesz, ezt a lapot különösen jó érzéssel küldtük el a nyomdába!
Ui.: A laphoz csomagoltuk a Kód különszámot is. Tavaly kezdtük, idén folytatjuk. Ami fontos (és magyar) az informatika világából, azt az év végén megmutatjuk. Nem elég? Már két hete az újságosoknál a Forbes Life, az életmód különszámunk.