Bővülő ügyfelek, bővülő szolgálatások.
Mi történt? A litván központú pénzügyi szolgáltató fióktelepet nyithat Magyarországon. A cég az idei Sziget Fesztivál partnere volt, a magyar vezető, Léder Tamás ennek kapcsán több dolgot is bejelentett a Telexnek.
- már 1,5 millió magyar ügyfelük van,
- egy év alatt 53 százalékkal nőtt az ügyfeleik száma,
- hetente átlagosan 18 ezer új magyarországi ügyfél tölti le az applikációt, a tranzakciók száma megközelíti a havi 25 milliót.
Antoine le Nel, a Revolut növekedési és marketing igazgatója szintén megszólalt, elmondta, hogy a ma globálisan 45 millió ügyféllel rendelkező cég Magyarországon a 2 millió, a régióban pedig a 15 millió ügyfelet célozta meg.
Emellett azt is mérlegelik, hogy fióktelepet nyitnak Magyarországon.
Miért fontos a fióktelep?
- A Revolutnak így lenne magyar ügyfélszolgálata és panaszkezelése is.
- Ha lesz magyar bankszámlaszám, könnyebb lehet a Revolut az elsődleges bankkapcsolat.
- Ha a fizetések nagyobb arányba érkeznek ide, a szolgáltató látja az ügyfelek jövedelmét, könnyebben indíthat hitelezési szolgáltatást.
- Képes lehet az azonnali fizetésre, vagy a magyar szabványoknak megfelelő fizetési kérelemre, QR-kódos fizetésre.
Kontextus. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) évek óta sokat kritizálja, a szolgáltatót amiatt, hogy ha csak határon átnyúló szolgáltatásként szolgálja ki magyar ügyfeleit, akkor nehezebben felügyelhető, és az ügyfelek is bonyolultabban képviselhetik az érdekeiket. Az MNB emiatt jobban örülne egy magyar leánybanknak, mint a fióktelepnek, ami köztes megoldásnak látszik. Az egyik legfontosabb különbség, ha magyar a bank, akkor hazai betétbiztosítás védi az ügyfeleket, ha viszont fióktelep, akkor litván, írja a Telex.