Külföldi tőkebevonással folytatja terjeszkedését a magyar alapítású, közösségi autómegosztó startup, a BeeRides.
A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides. A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni.
A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at. A 2015-ben startoló, magyar alapítású car sharing startup folytatja szolgáltatásainak kiterjesztését Nyugat-Európában, hogy több városban lehessen gazdaságosan autót bérelni. Ennek megvalósításához a cég az év elején zárt egy tőkebevonást, amit az innogy Innovation Hub, egy patinás német kockázati tőke alap jegyzett vezető befektetőként – a már meglévő befektetők, az iEurope Capital és a BW Invest társbefektetése mellett.
Megalakulása óta ezzel összesen 1,4 millió euró (440 millió forint) pénzügyi befektetés zajlott a cégben.
A csapat továbbra is budapesti központból irányítja a dortmundi bázist és a nemzetközi terjeszkedést; a következő célállomás a tervek szerint: Düsseldorf.
A BeeRides menezsdmentje: Kálcsics Gergő, Piller András, Bozóki Szilárd, Bősze Botond
Csak Ferihegyen 2 milliárdot költünk parkolásra
A BeeRides-modell egyedi a maga nemében: a reptéren a cég parkolójában hagyott gépkocsit az elutazás időtartama alatt bérbe adják, ami az egész országban, és akár külföldön is használható. Csak hazánkban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren főszezonban sokszor hétezer „unatkozó” autó várja azt, hogy tulajdonosa hazarepüljön, és újra elfordítsa a slusszkulcsot. Ezek az utazók közel kétmilliárd forintot költenek reptéri parkolásra. Mindeközben számos idelátogató utas mobilitási megoldást keres.
A bérlés és parkolás napi 24 órában működő, teljesen automatizált folyamat. Gördülékenységét a menedzselt online piactér, az internetes szerződéskötés és fizetés, a garázsmesteri funkciók (műszaki ellenőrzés előtte-utána) és a repülőtéren kihelyezett „okos kulcsszekrény” biztosítják. Ez utóbbi (a smart locker) a lefontosabb BeeRides-fejlesztés, amiben szolgáltatása eltér a versenytársakétól, hiszen – ellentétben a tradicionális autókölcsönzőkkel – a sorban állás náluk: nulla perc. Az autótulajdonosokat és a bérlőket a bérbeadás ideje alatt teljeskörű Allianz casco biztosítás védi, és meghibásodás esetén professzionális közúti segélyszolgálat áll rendelkezésre.
A BeeRides által fejlesztett okosszekrény
Eddig négy kontinensről, összesen 52 országból béreltek autót rajtuk keresztül. Túl vannak 25 ezer parkolási és 12 ezer bérlési napon, ami évenkénti triplázást jelent.
„Belső felmérésünk kimutatta, hogy nagyjából 150 millió forintot kerestek, illetve spóroltak meg általunk az ügyfeleink is” – mondta a több sikeres európai startup felépítésében közreműködő, a BeeRides-hoz februárban csatlakozó társ-ügyvezető, Kálcsics Gergő, aki az utóbbi három évben a legnagyobb európai alapítású tőzsdén jegyzett, német online kereskedelmi óriás, a Zalando egy belső startupját vezette Berlinben. Kálcsics hozzátette: a jelenlegi tranzakcióik több mint felét visszatérő ügyfelek végzik, a tulajdonosok pedig egyre hosszabb időre (átlag 14 napra) adják le gépjárművüket. És nem ritka, hogy befektetési célból második vagy harmadik autót vásárolnak, bérbeadásból származó keresetnek – nekik személyre szabott ajánlat készül.