Több mint egymilliárd forintos befektetést kapott a cseh Adam. A szobafestőplatform a magyar lakásfelújítási piacon is lejjebb nyomná az árakat és a várakozási időt, miközben leszámol a kontármunkával. Mutatjuk, hol tart az ötlet.
Mi történt? A cseh szobafestőplatform, az Adam hárommillió eurós (bejelentésnapi értéken 1 milliárd 182 millió forintos), úgynevezett késői magvető befektetést kapott az oktatástechnológiára szakosodott, Brighteye nevű brit kockázatitőke-alaptól.
Kik ők? Az Adam 2021 óta fut, a cseh Roman Sysel (borítóképen balra) és Jakub Dvořák (jobbra) alapította. A Bolt felsővezetését hagyták ott, hogy belevágjanak ötletükbe: online kínálnak gyorsan elérhető szobafestőket, megbízható szakembereket. Az oldal ehhez azonnal árat is kalkulál, így enyhítenének a lakásfelújítási piacon tomboló árakon, emberhiányon és kontármunkán. Céljuk, hogy a platform segítségével egyszer majd akár egy egész házat fel lehessen húzni.
ELŐZMÉNY
Az Adam 2022 nyarán indult el Magyarországon is, majd pár hónappal később, novemberben kapott egymillió eurós befektetést. 2022-ben a pre-seed körben részt vett a két alapító korábbi kenyéradója, a Bolt alapító-vezérigazgatója, a még mindig csak 30 éves Markus Villig is. Roman és Jakub még az első befektetés apropóján adott nekem interjút.
Mi történt azóta? A páros 2022-ben még azt mondta, „reálisan három–öt éven belül” válnak unikornissá, azaz ekkor érik el az egymilliárd eurós cégértéket. Ehhez azért jó sok falat kell még lefesteniük, de az irány nem tűnik rossznak.
- Az új befektetés kapcsán megtudtuk, hogy az Adam Csehországon kívül immáron 10 országban működik, összesen több mint 15 ezer festést fejeztek be, és egyes országokban már felújítási és egyéb kőműves munkákat is kínálnak.
- A cég bevételeinek háromnegyede Nyugat-Európából származik, és azzal kalkulálnak, hogy ez az arány még tovább fog nőni.
- Ugyanakkor a jövőben a magyar piactól várják a legjobb eredményeket, a közép-kelet-európai régióban nálunk nőnek a leggyorsabban.
- Itthon Budapesten kívül olyan nagyvárosokban is elérhetők, mint Debrecen vagy Székesfehérvár.
Mit mondanak ők? „2023-ban több mint háromszoros növekedést értünk el éves alapon, a piacainkon 1,7 milliárd forint felett volt a nálunk rendelt munka összértéke“ – mondja most a Forbes.hu-nak Jakub Dvořák társalapító. Céljuk a jövőben is két-háromszoros ütem felett tartani az éves növekedést. Ami pedig a magyar piacot illeti, hamarosan minden régióközpontot szeretnének lefedni.
Szobafestő másnapra? „Amikor elindultunk nálatok, egy festő átlagos elérhetősége több hónap volt, az összes országunk közül Magyarországon volt a leghosszabb a várakozási idő. Ehhez képest a budapesti rajt után már jövő heti elérhetőségre tudtuk csökkenteni,
ma pedig képesek vagyunk másnapi elérhetőséget is kínálni, de a legforgalmasabb időszakokban is csak néhány napot kell várni”
– mondja Jakub.
Hogyan tovább? A befektetésből a csapat nemcsak a meglévő piacokon erősítené pozícióját, de új városokba és országokba kíván terjeszkedni, méghozzá Európán kívül is. Továbbá bővítené a szakmák körét, a fejlesztői csapatot erősítené, továbbá az automatizációs folyamatokon és az ügyfélélményen is még tovább javítana.
Forbes-sztori: Online munkaközvetítésben a magyar Giggle keltette fel nemrég a befektetők figyelmét. Három cápával, valamint az egyik legsikeresebb finn IT-cég magyar alapítójával bővültek, 142 millió forintos befektetési kört zártak.