Először választhatott hazai márkanagykövetet a Skechers. Csobot Adél hamarosan Los Angelesbe utazik, hogy olyan sztárok után képviselje a márkát, mint Snoop Dogg, Meghan Trainor vagy Camilla Cabello.
A globális piac egészét nézve Magyarország viszonylag kis játszótere a Los Angelesből indult, húsz év alatt nyolcmilliárd dolláros üzletté nőtt Skechersnek. Idén először azonban magyar nagykövetet is választott a cég, akinek személyére a CEO, Robert Greenberg bólintott rá, jelentette be a magyar leánycég.
A nagykövetség bizalom
A Skechers olyan országokban dolgozik együtt nagykövetekkel, mint Franciaország, Németország, Spanyolország, Anglia. Ráadásul egy spanyol divatikonnal való közreműködés működik Portugáliában és Dél-Amerikában is, Harry Kane angol focista az egész világot megszólítja – mondja a Skechers közép-kelet-európai régiójának képviseletében Pelyhe Júlia.
„Az, hogy mi is benevezhettük Adélt a márkanagykövetségre, ezzel együtt nézve nagy dolog. Az anyacég a lokális hatású projekteket is támogatja, ezt jól mutatja, hogy őt ugyanazzal a költségvetéssel fogják kiutaztatni az Egyesült Államokba és támogatni az együttműködés során, mint bármelyik másik ország nagykövetét. Van bennük bizalom az országunk, a régiónk és az együttműködés felé” – tette hozzá.
Csobot Adél kétéves szerződést kötött a cipőmárkával. Az influenszervilágban ez ma már hosszú távú elköteleződésnek számít, Adél elmondása szerint ezeket preferálja – félmilliós követőszámmal rendelkező Instagram-oldalán rendszeresek az ilyen bejegyzések is.
Hamarosan öt napra Los Angelesbe utazik, hogy a Manhattan Beachen lévő központban leforgassák a reklámfilmeket és elkészüljenek a hivatalos fotók. A továbbiakban pedig saját tartalmakat fog gyártani.
„Valószínűleg láthattak egy életvidám, lendületes, energikus kétgyerekes anyát, aki többnyire pozitív és megpróbál önazonos lenni. Legalábbis remélem, hogy ilyen kép alakult ki rólam” – mondta a színészként, énekesként és műsorvezetőként is dolgozó Adél a Forbes.hu-nak.
A nyolcmilliárd dolláros üzlet
A Skechers márkát 1992-ben hozta létre Los Angelesben Robert Greenberg, Magyarországon is több mint tíz éve jelentek meg az első színes, akkor még kissé bumfordi, sportos lábbelik. Regionális központ kilenc éve működik nálunk.
A Greenberg család Amerika egyik leggazdagabb famíliája, vagyonukat az amerikai Forbes 1,5 milliárd dollárra becsülte 2015-ben. A Skechers az Egyesült Államok harmadik legnagyobb cipőmárkájává nőtte ki magát, tavaly felkerült a legnagyobb amerikai cégeket rangsoroló Fortune 500-as listára.
Robert Greenberg nem a Skechersszel vágott bele a cipőbizniszbe. Korábban sok mindenben kipróbálta magát: nyitott saját fodrászszalont, paróka-nagykereskedést, antik órákkal, görkorcsolyákkal is kereskedett. 1983-ban hozta létre az L. A. Gear nőiruha-üzletét, ahova tornacipőket is importált. 1990-re a márka a harmadik legnagyobb amerikai cipőgyártó céggé nőtte ki magát 902 millió dolláros árbevételével.
Egy évvel később azonban az új befektetők kikényszerítették Greenberget az L. A. Gearből, ahonnan több mint 55 millió dollárral szállt ki. Fiával, Michaellel együtt néhány hónapokon belül elindították a Skecherst.
Jelenleg világszerte 5200 Skechers-üzlet működik, tavaly 263 millió cipőt adtak el és rekordnak számító nyolcmilliárd dolláros bevételt könyveltek el. 2024 első negyedévében 2,25 milliárdos dolláros bevételük volt.
Borítókép: Csobot Adél a Forbes Legyél Jobb! napjának színpadán 2023. júniusában