A Philips és AOC márkákat birtokló TPV Technology az üzleti, irodai, oktatási, gamer, multimédia és az olcsó fronton is egyaránt támad a folyamatosan bővülő piacon.
A hongkongi TPV Technology neve sokak számára jó eséllyel idegenül hangzik. Pedig e konszern a globális kijelző piac egyik legerősebb szereplője 32,6 százalékos részesedéssel. Óriási gyártói kapacitással bír, és a világ több pontján is létrehozott kutatás-fejlesztési központokat.
Nem mellékesen pedig felvásárolta a Philips televíziós és monitor részlegét, valamint felfuttatta a saját AOC márkáját. Ezen kívül természetesen számos egyéb más brand márkával együttműködik beszállítóként vagy OEM gyártóként.
Azaz rengeteg olyan képernyő vagy kész tv és monitor akad világszerte, amely a TP Vision üzemeiben készül, csak éppen más logó kerül rá.
Magyar tervek
A vállalat régóta jelen hazánkban Philips és AOC név alatt futtatott monitoraival, és jelenleg ezek révén mintegy 10 százalékos piaci részesedéssel bír. Azonban a TPV ennél többet szeretne, hiszen célul tűzték ki, hogy radikálisan növeljék az eladásokat.
Az erre vonatkozó terveket a vállalat egy olyan nagyszabású budapesti eseményén ismertette Michel Wals, a TPV európai sales igazgatója, ahova elhozták a holding legfejlettebb és legfontosabb termékeit.
A dolog nem lesz könnyű, hiszen ezt a szektort a két koreai gigász az LG és a Samsung uralja mintegy 25-25 százalékos részesedéssel. A cég első körben megközelíteni szeretné őket, és 15 százalékot elérni rövid időn belül.
A magyar monitor piac egyébként mostanában kezd magához térni, hiszen a Covid éra felfutása után bezuhantak az értékesítési adatok.
2023 harmadik negyedéve óta viszont már tapasztalható némi fellendülés, és nincs jele annak, hogy fordulnának a trendek.
Milyen esélyekkel?
Az reménykedésre adhat okot, hogy a TPV Technology a szortimentjével képes lefedni gyakorlatilag a teljes potenciális vásárlói réteget.
Kínálatában megtalálhatóak az ultra prémium kategóriás, szuperinnovatív, grafikai munkára és játékra, akár professzionális e-sportra alkalmas eszközök épp úgy, mint az irodai, iskolai, üzleti modellek. Valamint természetesen az olcsó, és emiatt tömegek számára kívánatos belépő szintet sem hanyagolta el.
A termékekkel pedig így megcélozzák a B2B és B2C felhasználókat egyaránt.
Ezek közül jó néhányat, így például a prémium szintű Philips Evnia család néhány tagját el is hozták a rendezvényre. Ez utóbbiak között akadnak olyan igazán különleges darabok, amik megkapták a képernyő köré dinamikusan változó fénygombócot varázsoló, exkluzív Ambiglow technológiát. De említhetnénk a beépített webkamerával megtámogatott, ultraszéles, hajlított képernyőre épülő, irodai eszközöket is.
Mint azt Takács Rita, a magyarországi sales igazgató elárulta, tisztában vannak azzal, hogy a hazai piac extrémen árérzékeny, és emiatt kiemelt figyelmet fordítanak a nagyon jó ár/érték arányra. Ebben pedig sokat segíthet, hogy a már említett fejlesztőközpontok és a nagy gyártói kapacitásnak köszönhetően az átlagnál kisebb mértékben függ külső harmadik féltől.
A fokozódó nemzetközi helyzet
Hazánk egyébként a nemzetközi trendeket követi, hiszen egy hosszabb, gyatrább időszak után már fellendülőben van globálisan ez a szektor, és az első negyedévben már 29 millió új termék talált gazdára. Európában pedig 10 százalékos növekedést regisztrálhattak az elemzők.
Ebben a régióban a TPV a Philips és AOC márkájú termékeivel jelenleg a második legnagyobb erőnek számít. Az AOC pedig a gamer, azaz legalább 120 Hz-es képfrissítési rátát produkáló modellek szegmensében piacvezető. Ez egy nagyon fontos csoport, hiszen ezen a területen egyrészt idén 50 százalékos piacbővüléssel számolnak az elemzők. Másrészt pedig ezek jellemzően a drágább, azaz nagyobb bevételt és profitot generáló termékek.
Ezek között is egyre több az OLED eljárásra épülő készülék, és ez számít jelenleg az iparág legforróbb technológiájának. A növekedési ráta jelenleg is 100 százalék körül alakul éves összevetésben. De volt olyan időszak, konkrétan 2022 negyedik negyedéve, amikor a szegmens közel 3000 százalékkal bővült egyetlen esztendő alatt.
A várakozások szerint egyébként 2024-ben globálisan mintegy 126-130 millió monitor találhat gazdára, ha minden kategóriát és technológiát egy kalap alá veszünk.
Ez pedig olyan hatalmas szám, és olyan nagy potenciális bevételi forrás, ami megmagyarázza az iparági szereplők aktivitásának fokozódását.