„100 ezer dolláron belül próbáljuk tartani a költségeinket” – mondja a Nanushka CEO-ja a New York Times-nak a helyi divathéten, ahol a 13 éves márka először jelenik meg. Nem reflektoros-kifutós divatbemutatóval, hanem egy kis prezentációval, amiről a kritikusok és a bloggerek jó esetben csámcsogni fognak. – „Ez csak töredéke annak, amit itt a nagy márkák költenek, de komoly befektetés egy olyan kis cégnek, amelynek 2017-ben 3,1 millió dolláros bevétele volt”, reagál a NY Times újságírója, és cikkében részletesen bemutatja a magyar divatcéget. Az állami Nanushka lendületet vett.
Alig egy hónapja az amerikai Forbes (tőlünk teljesen függetlenül) írta meg, hogy a Nanushkára érdemes lesz figyelni idén, most a New York Times online hoz le róluk anyagot. És mi is: az állami Nanushka lendületet vesz – ezt írjuk a friss Forbes címlapján, a magazin közepén pedig elmeséljük, hogyan jutott 2015 januári címlapszereplőnk a 2016 nyarára a csőd közvetlen közelébe, aztán onnan vissza – történetében először – a New York Fashion Weekre.
Minderről bővebben is írtunk a lap ma megjelent következő számában. A magazin februári lapszámát keresd az újságárusoknál!
„A divatról mindenki azt gondolja, hogy olyan, mint a popzene, hogy biztosan van egy pillanat, egy szikra, ami megváltoztatja valaki karrierjét. Itt nincs ilyen. Itt van egy formula. Ha annak minden egyes eleme – az arculat a fotóktól a logóig, az online kommunikáció, a márka nagykövetei, az ár, a szállítás, a hangnem, az ügyfélszolgálat és mindaz, amivel a márka a vásárlókhoz szól – a legapróbb részletig a helyén van, akkor esetleg megtörténhet a csoda” – mondja Baldaszti Péter, a Nanushka új CEO-ja, egyben a tervező Sándor Szandra élettársa februári lapszámunkban. Szerinte a cégben most minden klappol, jöhet a csoda. Például hogy a Fashion Week alatt posztol róluk a 93 500 Instagram-követővel bíró Alyssa Coscarelli (@alyssainthecity) vagy a 21 éves Reese Blutstein, akit @double3xposure néven több mint 165 ezren követnek.
Ehhez azért invesztálniuk kell. A New York Times-nak adott interjújukból kiderül, hogy a 100 ezer dolláros büdzsé majdnem negyedét a modellek bére teszi ki, de jut tízezer a két fotósnak, hétezer a videó szerkesztőjének, háromezer a castingos vezetőnek, tízezer a helyszín bérletére, ötezer a pr-ra, és így tovább. De Szandra szerint velük az új befektetőjük, a GB & Partners kockázatitőkealap-kezelő nem fog mellényúlni:
„Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy bármit is kockáztatunk. Szinte biztos vagyok benne, hogy nagyszerű lesz. Kivéve, ha lesz egy nagy hóvihar, és senki sem jön el. Na, az kockázat.”
A nyitóképen balról jobbra: Kovács Máté operatív igazgató, Sándor Szandra tervező, és Baldaszti Péter ügyvezető. A fotót az Orbital Strangers készítette.