Gyalog vagy villamossal? Biciklivel vagy busszal? A Moovit a felhasználók helyadatait elemezve jósolja meg, milyen járművet használva juthatunk el leggyorsabban az úti célig.
Megjelent a februári Forbes, a címlapon a Richter volt vezérigazgatójával, Bogsch Erikkel.
„A tömegközlekedéssel utazóknak nagyobb problémáik vannak, mint az autózóknak” – állítja a 2012-ben alapított Moovit társalapítója, Nir Erez. Az 52 éves izraeli sorozatvállalkozó szerint
a legtöbb ember azt sem tudja, mikor jön a busza – arról nem is beszélve, milyen csatlakozásai lehetnek, rengeteg időt veszítve ezzel.
A cég öt év alatt százmillió felhasználót hozott össze, nagyjából annyit, mint a Waze, amit 1,1 milliárd dollárért vett meg a Google 2013-ban. Az alkalmazást 78 országban használják, 44 nyelven, 2016-ban ez az app lett a riói olimpia hivatalos közlekedési alkalmazása, a cég szerint az Apple és a Google is versenyben volt a megbízásért.
A Moovit 2011-ben kezdett alakot ölteni, amikor Erez otthagyta az általa is alapított startupot, és egy maratonra edzett. Úgy tervezte, félig-meddig visszavonult nyugiban befektetget induló startupokba, és triatlonozik. De a Tel-Aviv körüli hosszú futóedzéseken egy barátja folyton arról a webszájtról beszélt, amit a helyi közlekedési hatóságnak csinált egy ifjú számítástechnikussal, Roy Bickkel. Ő lett később a Moovit társalapítója.
A Moovit-sztoriról szóló teljes cikket megtalálod a februári Forbesban. Addig is lapozz bele itt.
A borítóképen Nir Erez és Rox Bick, a Moovit alapítói. Fotó: Ronen Goldman