A GVH szerint az Extreme Digital-Emag több ponton is megtévesztette a fogyasztókat.
Mi történt? A Kreatív szúrta ki, hogy „a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt” indult eljárás a cégcsoport ellen.
Mi áll a vizsgálat hátterében? A GVH szerint a probléma a fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlattal, egy 2023. júliusában lefolytatott akcióhoz kapcsolódó rendeléstörlési hullámmal, a szállítási határidők valótlan feltüntetésével, valamint a jogszabályi kötelezettségből adódó elállási jog előnyként való megjelenítésével van.
Mi lett az eredmény? Egyelőre a vizsgálat még folyik, annak megindítása nem egyenértékes a jogsértések elkövetésének tényével. Az eljárás hossza várhatóan 3 hónap lesz, amit indokolt esetben kétszer két hónapig meghosszabbíthat a nyomozó hatóság.
Nem az első eset. 2021-ben a Gazdasági Versenyhivatal 200 millió forintos pénzbírságot és 4 milliárd forint értékű jóvátétel vállalását szabta ki a cégcsoportra, majd az utóvizsgálatok során feltárt hiányosságokra hivatkozva további 50 millió forinttal bírságolta meg a vállalkozást.