Az elmúlt két évben 136,7 százalékos áremelkedést produkált egy alapélelmiszer, ami egészen biztosan minden háztartásban van.
A G7 évek óta monitorozza az élelmiszerárakat, és most ismét érdekes adatokat osztott meg. Összeállítottak egy bevásárlókosarat, melynek tartalma viszonylag jól fedi azokat a termékeket, amelyeket a legtöbb háztartás vásárol a toalettpapírtól a csirkemellig.
Az ebben a kosárban megtalálható termékek árváltozásairól készített grafikonjuk pedig mot megmutatja, mely élelmiszer drágult 2021 vége és 2023 vége közt a legnagyobb mértékben.
Ez az alapélelmiszer nem más, mint a só, ami 136,7 százalékos áremelkedést produkált.
A kétrétegű toalettpapírnál 119,3 százalékos drágulást rögzítettek, a kifli és a zsemle a dobogó harmadik fokán áll, egyaránt 118,5 százalékos drágulással.
Ezeket a termékeket követi a félbarna kenyér, a szénsavas ásványvíz, a kóla, az arabica kávé, a durum spagettitészta, a sertés darált hús és az A minőségű rizs.
Hét olyan élelmiszert is találtak, amelynek ára csökkent. Ilyen a kígyóuborka, a csirkemellfilé és a vaj – ezek ára csekély csökkenést produkált. De a liszt, a piros burgonya, a 2,8 százalékos zsírtartalmú UHT-tej és a napraforgóolaj ára is alacsonyabb lett. Az olaj 26,7 százalékkal, a tej pedig 19,1 százalékkal lett olcsóbb.