A Bloomberg értesülései szerint mindössze 2,5 milliárd dollárnyi hirdetési bevétele lesz 2023-ban a platformnak. 2021 második felében és 2022 első felében még 4,7 milliárd dollár volt ez az összeg, írja a Reuters.
Tanulság: tényleg komoly hatása van az üzleti eredményre, ha ország-világ előtt, akár színpadi beszélgetések alatt is azt üzened a téged bojkottáló óriáshirdetőknek, hogy „baszódjanak meg”.
Részletek
- A források szerint a hirdetési bevételek az X teljes bevételének 70–75 százalékát teszik ki. Az X az idei év első három negyedévének mindegyikében alig több mint 600 millió dollár bevételt ért el, ehhez képets 2022-ben még átlagosan egymilliárd dolláros negyedéveket produkált a cég.
- Az X célszáma eredetileg 3 milliárd dollár volt 2023-ra a reklámokból és előfizetésekből származó bevételeknél, most bőven a kitűzött cél alatt vannak, bár még egy negyedév még hátravan.
- Joe Benarroch, az X üzleti műveletekért felelős vezetője a Bloombergnek úgy reagált, hogy értesülésük „nem ad pontos és átfogó képet a teljes üzletágukról és többféle bevételi forrásukról”. „Mi már nem a Twitter vagyunk, és nem a régi Twitter-mérőszámokkal mérjük magunkat – mind a bevételek, mind a felhasználói mérőszámok tekintetében” – tette hozzá Benarroch.
Előzmények
- Elon Musk egy korábbi antiszemita posztja miatt hagyta ott nemrég médiacégek sora az egykor Twitter néven futó X-et.
- Musk akkor a The New York Times egyik pódiumbeszélgetésén kért elnézést a posztja miatt, de azért kijelentette, hogy a Disney és társait nemhogy nem várják vissza a platformra hirdetni, de aki őt „pénzzel próbálja zsarolni, az baszódjon meg”.
- Persze, az X az év korábbi részében is gondokkal küszködött, nem csak hirdetési fronton.