Feltörekvő márkák, amelyekre érdemes lesz figyelni 2018-ban – ezzel a címmel jelent meg cikk hétfőn az amerikai Forbes.com-on, és 12 olyan, nagyrészt amerikai divatmárkát sorol fel, amelyről jó eséllyel még életedben nem hallottál. Egy kivétel van, és ez a magyar Nanushka.
„Habár a Budapesten nevelkedett márka már vagy egy évtizede jelen van a piacon, az esztétikája most relevánsabb, mint valaha. Sándor Szandra márkája, a Nanushka a minimalista álom, célja a szépség új, laza megközelítése könnyen hordható dizájn és feminin hatások által” – írja a forbes.com-on a külsős szerző (egy New York-i divatőrült), és idézi a tervezőt: „ha a ruha arra készül, hogy használjuk, akkor gyönyörű lesz”.
A Nanushka 2015-ben volt címlapszereplőnk, ez a tervezői márka volt az első a magyarok közül, amelybe tőkealap komoly pénzeket invesztált. A csapat alatt azonban 2016-ban kisiklott a sikervonat.
„Én soha nem gondoltam, hogy vége lesz” – mondja most Szandra, párja és új ügyvezetője, Baldaszti Péter pedig azonnal visszaveszi a szót: „Én sem, de tényleg hetekre voltunk attól, hogy be kelljen zárnunk.”
Ehhez képest mostanra fordult a kocka. „Most egy szezonban bekerültünk előbb a londoni Browns-hoz, aztán a Net-a-Porter-höz, és már lehet látni, ahogyan jönnek a többiek” – lelkesedik fel Szandra. A Net-a-Porter webáruház a világ 350 luxusmárkáját kínálja – „egy összesen is csak ötszáz márkás elitklub tagjai lettünk egy pillanatra” – egy szezonból rendel annyit, mint korábban a top húsz ügyfél összesen.
„A Harrod’s az előző szezonban azt mondta, hogy ez nem egy neki való márka. Most, hogy meglátták, hogy mások is jönnek, visszajöttek és összerakták a megrendelésüket.”
A luxusvödörbe nagy szó bekerülni, de még nagyobb eredmény, ha sikerül ott jó eladásokat csinálni, és aztán bent is maradni. Eddig jók a visszajelzések: például 2017. novemberben a Lafayette-ben, olyan szomszédok között, mint a Kenzo, a Carven, az Isabel Marant, a forgalmuk a legjobbaké között volt. Összességében 2017-re 700-800 millió forintos árbevételt várnak. Beindultak.
Arról, hogy mi újság most a Nanushkával, már elárul egyet s mást a forbes.com-os (a magyar Forbes-tól teljesen független) megjelenés, de a február 6-án megjelenő (hazai print) lapszámunkban részletesen mindent elmondunk majd.
Addig is az angol cikket itt lehet elolvasni, arról pedig, hogy a magyar divatpiacon jelenleg kik a felfutó divattervezők, a standokon még megtalálható, vagy online is megrendelhető Forbes Life-ban írunk!