Gattyán György nem bújt ki egyetlen kérdés alól se, jót beszélgettünk. A decemberi Forbes címlapján a harmadik leggazdagabb magyar, illetve az a rendszerváltás után pályát kezdő self-made milliárdosok képzeletbeli listájának éllovasa. Elmondta nekünk, hogy csinálta.
Kicsit tartottunk Gattyán Györgytől, amikor az interjúra készültünk. Úgy hírlett, kényes bizonyos dolgokra, könnyen felbosszantja magát, a keményebb kérdéseket magára veszi, esetleg bezárkózik. Nem volt ilyen. Az előfordult, hogy nagy sóhajjal nyugtázott egy-egy kérdést, látszott, hogy nem szívesen beszél róla, de válaszolt mindenre, jót beszélgettünk. Örülünk, hogy vállalkozott erre az interjúra, jó, hogy mi is, de mindenek előtt az olvasók is tisztábban láthatják, miből és hogyan szerezte a vagyonát a Forbes gazdaglistájának dobogósa, hogyan tartja magasan a profit oroszlánrészét termelő zászlóshajó cégét, illetve hogyan él és mit tekint hazájának Gattyán György.
Íme néhány részlet a decemberi számban megjelent címlapinterjúból.
Maga a cégcsoport elkötelezetten technológiával foglalkozik és miközben felvállalja, hogy az egyik termék felnőtt tartalom is, fontos hangsúlyozni és mutatni, hogy mi nem akartunk a szex és a pornó irányába fordulni. Megtehettük volna, de nem tettük. Ha valaki kinyitja a Jasmint, nagyon kifinomult megoldást, inkább egyfajta erotikus irányt talál majd ott, miközben másoknál egyből az arcába kap olyan dolgokat, amivel én személyesen sem értek egyet. Ez egyedivé tesz minket. Nem túlzás azt állítani, hogy mi a kamerás weboldalak Rolls-Royce-a vagyunk és ebből nem is szeretnénk engedni, mert ha egy Rolls-Royce megy az utcán, hiába megy körülötte még több szép, drága autó, az emberek csak a Rolls-Royce-t fogják észrevenni. Ami nálunk megy, az előadói művészet, az oldalon szereplők számomra filmsztárok. Ezért is csinálunk versenyeket, a fotókat pedig fotóművészek készítik. Mi ezt tényleg úgy fogjuk fel, hogy ezt filmművészetnek kell tekinteni, emiatt tudjuk megőrizni vezető szerepünket, mások pedig vagy nem akarnak erre költeni, vagy nem érdekli őket.
Nagy dilemma volt, hogy nem érdemes-e a keményebb felnőtt tartalom irányába tovább menni? Amit mond, az alapján több bőrt is le lehetett volna húzni erről.
Persze. Néhány éve megvehettük volna a Playboyt. A magazinon kívül mindent, a tévés és netes csatornát. Akkor volt egy döntés, hogy mit szeretnék. Értem én, hogy furán hangzik, de eddig sem gondolkodtunk felnőtt tartalomban és ezután se fogunk, az egy dolog, hogy a termékünknek az egyik legsikeresebb ága az épp felnőtt tartalom. Van az HBO és van a Trónok harca. A Trónok harcában van egy csomó felnőtt jelenet, a közönség nagy része e miatt nézi. De ettől még az HBO nem mondja azt, hogy több felnőtt filmet gyártok, nem fog ebbe jobban belemenni. Én is így gondolkodok, azt mondjuk, hogy mi egy technológiai és médiacég vagyunk, látjuk, hogy a felnőtt tartalom ezen belül nagy húzóerő, de szó se lehet róla, hogy én ebbe az irányba menjek. Nyilván semmi bajom sincs a felnőtt tartalommal, de nem gondolom azt, hogy ez nekünk a cél lenne.
Mennyire érzi magát komfortosan Los Angelesben?
Abból a szempontból nem komfortos, hogy ha nem akarsz kilógni a tömegből, akkor a férfiaknak rövid gatyában, a hölgyeknek pedig jóganadrágban kell lenniük és flip-flopban kell mászkálniuk. Szinte kinéznek, ha rendesen felöltözöl. Járok jógázni, oda én is papucsban és shortban megyek, de igyekszem megtartani az európai öltözködést és boldog vagyok, amikor rám néznek és mondják, yes, you are from Europe.
Továbbiak a decemberi magazinban, tartalmas olvasmány karácsonyra. Utána pedig jön a januári Forbes, már elküldtük a nyomdába, december 28-án meg is jelenik.