Egy 600 fős szigetet látna el úgy, ahogy a világ összes közlekedési eszközét.
A napenergia-feldolgozásban és tárolásban élenjáró SolarCity-t 2,6 milliárd dollárért vásárolta meg a Tesla, ami vélhetően az egyik legnagyobb családon belüli exit, hiszen az alapító Rive fivérek a Teslát megálmodó Elon Musk unokatestvérei. A kritikusok még el sem halkultak (szerintük a Teslának inkább az autófejlesztésre kellene fókuszálnia), a SolarCity és a Tesla már is bejelentette legújabb projektjét, Amerikai Szamoa egyik szigetének teljes energia-ellátását fogják kiváltani napenergiával.
A különc amerikai milliárdos, Elon Musk már rég túllépett azon, hogy egy menő elektromos autót adjon a világnak, a víziója az, hogy a Tesla elektromos paneljeiről működnek majd a házaink, a városok, nemcsak az autók. Ezért is mondta azt, hogy a SolarCity és a Tesla összeolvadása (az ügylet részvénycsere után jön létre) inkább megkésett lépés, mintsem kapkodás. A SolarCity napelemfarmjai adják majd meg a jövő ritmusát, innen töltődik majd fel szinte minden, amit használunk, és amihez ma kőolaj vagy gáz kell – legalább is Elon Musk szerint.
Nem új projektről van amúgy szó, már tavaly megkezdték a szamoai Ta’u szigetén az elektromos panelek és akkumulátorok hálózatának kiépítését a Tesla szakemberei. Musk várakozásai szerint az eddig dízelgenerátorokról ellátott 600 helyi lakos energiaigényét hamarosan ki tudják majd szolgálni a saját rendszerükkel. A Ta’u mintaprojekt azt is megmutathatja, hogy mekkora potenciál rejtőzik a Tesla-SolarCity összeolvadásban. Összesen 60 Tesla Powerpack akkumulátor és 5 328 napelem-panel szolgálja ki a sziget lakosait hálózatba kötve – írja a The Verge.
Több mint évi 400 ezer liternyi dízel felhasználását váltja ki az új napelemes rendszer. És ehhez adjuk hozzá az üzemanyag odaszállításának díját is. A Tesla rendszerének előnye továbbá, hogy nagyjából folyamatos ellátást biztosít, ha egy akkumulátor meghibásodik, szinte észre sem veszik a felhasználók, míg eddig komoly fennakadás volt, ha a 3 generátorból egy kiesett. Egy ilyen pici szigetnél jelentős hatása van az üzemanyagárának kisebb mértékű emelkedésének is, amire az USA-ban csak legyintenek a benzinfaló szörnyetegek volánjai mögött, itt gazdasági nehézségeket okozhat. A rendszer napfény nélkül is 3 napig képes működni és 7 óra alatt újratölthetőek a kapacitások. A helyi vállalkozások mellett a rendőrség, a tűzoltóság és a kórház is a napelemes hálózatról fog működni. A helyieknek fontos, hogy a rendszer környezetbarát, és leredukálja a szénd-dioxid-kibocsátást, hiszen első kézből érzékelik a globális felmelegedés káros következményeit.
A Tesla alapító vízionárius Musk 97. az amerikai Forbes globális milliárdoslistáján, vagyona 10,7 milliárd dollár. A Tesla részvényei megsínylették az akvizíciót, mert az elemzők attól tartanak, a cég eredményességét túlzottan visszavetheti.