Az akkumulátorgyártó cégek 2018-ban indultak el itthon, és azóta nulláról 6249 főre nőtt az alkalmazottak száma. A G7 kiszámolta, mennyibe kerül egyetlen új munkahely létrehozása a gigagyáraknál.
1050 milliárd forint: legalább ekkora mértékű állami támogatást lehet összeszámolni az akkumulátorgyártó és elektromos járműgyártó cégek számára. A G7 a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) és az Európai Bizottság adatai alapján gyűjtötte össze az adatokat. Az újság azt írja, az 1050 milliárd forintra érdemes alsó határként tekinteni, részben mert előfordulhat, hogy nem leltek rá az összes forrásra, részben pedig mert a további fejlesztések során még százmilliárdos tételek várhatóak.
A forrásokat nagyrészt ezek a nagy projektek szívják fel (bár a G7 gyűjtésében megvizsgált az akkumulátorgyártáshoz és az elektromos járműgyártáshoz szorosan kötődő projekteket is):
- A dél-koreai Samsung gödi telephelyén 2700 új munkahely létrehozását ígérték, és már 2017-ben átadták az első ütemet, de a gyár azóta is bővül.
- A szintén dél-koreai SK akkumulátorgyárát 2020-ban adták át Komáromban, az iváncsai üzem idén indítja a termelést. Ezek 1000, illetve 2500 új munkahelyet ígérnek.
- A CATL kínai vállalat debreceni üzeme ugyan még csak terv, de itt 9 ezer új munkahelyet ígérnek.
Összesen ez kb. 15 ezer új munkahely; a G7 számításai alapján a három működő üzemet összesítve
az államnak egy akkumulátorgyári munkahely 64,3 millió forintjába került.
Az akkumulátorgyártó cégek 2018-ban indultak el itthon, és azóta nulláról 6249 főre nőtt az alkalmazottak száma.
A pontos számítások és a teljes cikk itt olvasható.
Borítókép: Magyar Levente és a kínai delegáció (CATL)