Egyre nyílik a vajolló: mivel az utóbbi hetekben több diszkontlánc is csökkentette a vaj árát, nagyra nőtt a különbség a saját- és gyártói márkás termékek fogyasztói ára között. Utóbbiból majdnem ezer forintba is kerülhet egy 100 grammos csomag.
A tíz dekás, 82 százalékos zsírtartalmú saját márkás vaj fogyasztói ára 5262 forint volt kilogrammonként március 12-én, míg a fogyasztói márkásé 9896 forint – derül ki az Agrárközgazdasági Intézet piaci árinformációs rendszerének adataiból.
Az utóbbi hetekben egyre több diszkontlánc jelentette be, hogy csökkenti a vaj árát, így már nagyjából február óta egyre nő a különbség a saját- és gyártói márkás termékek fogyasztói ára között. Öt héttel ezelőtt (az Aldi és a Lidl ekkoriban jelentette be, hogy csökkentik a vaj árát) még nem volt ekkora különbség a gyártói és a saját márkás vajak árai között, előbbiek a mostanihoz hasonlóan 9896 forintba kerültek, a saját márkás változatból azonban akkor még 6690 forintba kerül egy kiló, majd elkezdődött az árcsökkentés.