A versenyhatóság újabb 50 millió forintra bírságolta az Emagot. Itt az e-kereskedelmi óriás reakciója.
Állásfoglalást küldött a Forbes.hu-nak az Emag webpláza, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) január 30-án bejelentette, 50 millió forintra bírságolja a webáruház üzemeltetőit. A hivatalos indoklás szerint azért, mert „megszegte egyes kötelezettségeit, amelyeket
korábbi, jogsértő akcióinak kompenzálására vállalt a GVH, illetve a felhasználói felé”.
Miről is van szó?
Röviden: a versenyhatóság megállapítása szerint „a webáruház – a vállalásokat megszegve – egyes termékeket kizárt a kuponok felhasználásából”, „bizonyos termékköröket csak időlegesen érintett, néhány, kevésbé keresett termékkategóriát viszont végig”, emellett pedig „a jogsértőnek bizonyult árfeltüntetési gyakorlatát sem igazította maradéktalanul a saját maga által vállalt, tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő módszerekhez”. Részletek itt.
Az Emag reakciója
Állásfoglalásában az Emag Magyarország először ismerteti azt a jóvátételi programot, amiben még 2021-ben állapodott meg a versenyhatósággal. Ennek keretében, mint írják, „több mint 1 milliárd forint kedvezményt biztosítottunk a magyarországi ügyfeleknek, a további mintegy 3 milliárd forint értékű, hazai vállalkozásokat támogató program mellett”. A versenyhatóság emellett 200 millió forint pénzbírságot szabott ki akkoriban az üzemeltetőre.
Noha a webáruház azt írja,
„tudomásul vesszük a GVH döntését”, azt is hozzáteszik, hogy „annak megállapításaival nem értünk maradéktalanul egyet,
hiszen mindent megtettünk annak érdekében, hogy vállalásaink teljesítését a lehető legátláthatóbb módon igazoljuk”.
Mint kifejtik, már hónapokkal a 2022. május 28-i határidő előtt az úgynevezett Omnibusz Irányelveknek megfelelően tüntették fel az akciós árakat – még úgy is, hogy ez elmondásuk szerint „jelentős versenyhátrányt jelentett” azokkal a konkurensekkel szemben, akik, mint írják, külföldi székhelyről Magyarországra árusítanak, ezzel pedig nem kerülnek a hatóság fókuszába.
Mi újság az Emaggal?
- A romániai alapítású Emag és a Várkonyi Balázs-Kelemen Gyula-féle Extreme Digital (Edigital) egybeolvadása 2019-ben kezdődött el, a magyar e-kereskedelmi szektor egyik legrégebbi játékosa ma már Emagként ismert. A webáruhaz a Forbes 2022-es Az e-kereskedelem magyar királyai listájának első helyezettje.
- A lista elkészülte óta, mint azt a bukaresti központ meglátogatásáról szóló cikkünkben is megírtuk, még tovább növekedett a romániai üzemeltető tulajdonrésze a magyar üzemeltetőben. A fúzióval létrejött cégben eleve többségi, 52 százalékos részt birtokolt a romániai üzemeltető, ez tavaly szeptember óta 76 százalékra ugrott.