A Euronics valótlan árkedvezményekkel reklámozott bizonyos termékeket. A jogsértést elismerte az áruházlánc, a kirótt büntetés mértéke 1,2 millió forint.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Euronics áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján – közölte a GVH a Forbes.hu-val.
Mit tártak fel?
- A hazai Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben az év elején indult eljárás a bolthálózat honlapján tavaly év végén hirdetett akciók jogszerűségének vizsgálatára.
- A GVH szerint az eljárás feltárta, hogy egyes termékek eredetiként megjelölt árait az áruházlánc korábban nem alkalmazta huzamosabb ideig, így nem minősültek az adott termékek jellemző árainak. Az ezekhez képest feltüntetett, valójában valótlan megtakarítás ígérete ezért megtévesztette a fogyasztókat.
Az ítélet
A cég együttműködött a versenyhatósággal, azaz elismerte a jogsértést, összetett kötelezettségcsomagot vállalt és lemondott a jogorvoslatról.
Mindezt figyelembe véve 1,2 millió forintos bírságot szabtak ki a vállalkozásra,
tekintettel arra is, hogy a jogsértő árfeltüntetés az eljárás során csak néhány termék esetében, pár napig tartó időszakra nyert bizonyítást.
Uniós szabályozás
- Mint azt a GVH is megjegyzi, a megtévesztő árfeltüntetések, illetve a későbbi akciós hirdetést szolgáló, pár napos felárazások felszámolására új, uniós szintű szabályozás lépett életbe 2022. május végétől.
- Ennek alapján a kereskedőnek árcsökkentés feltüntetésekor eredeti árként
a megelőző legalább 30 napos időszak legalacsonyabb árát kell megjelölnie. A szóban forgó szabályok az Euronics kérdéses akciói idején még nem voltak érvényben.
Az e-kereskedelem magyar királyai
A csehországi és szlovákiai Forbesszal karöltve idén először készítettünk listát a legjobb magyar webáruházakról. A rangsor az októberi Forbes magazinban, valamint online is megjelent.