Bár a ki nem használt szolgáltatások ténylegesen növelhetik a havi kiadásainkat, egy felmérés szerint mégsem válunk meg tőlük.
Minden harmadik ember legalább háromféle szolgáltatásra fizet elő, de csupán kétharmaduk érzi úgy, hogy valóban kihasználja az adott szolgáltatást és jó döntést hozott – derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített friss reprezentatív felmérésből.
A kutatás szerint a legközkedveltebb előfizetések a „streaming alapú tévézéshez és tartalomfogyasztáshoz”, valamint a mobiltelefon-használathoz köthetők, a felmérésben résztvevők közül minden harmadik válaszadó rendelkezett korlátlan mobiltelefon-, illetve streaming előfizetéssel.
A megkérdezettek több mint egyharmada vallotta azt, hogy legalább háromféle előfizetése van, és kiderült az is, hogy rendszerint a férfiak és az alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezők választják nagyobb arányban a korlátlan (mobil) előfizetést. Ezzel szemben a streaming előfizetéseknél a diplomások felülreprezentáltak.
A Cristo kutatása arra is választ keresett, hogy milyen motivációk alapján döntünk egy-egy szolgáltatás mellett. Az eredmények alapján a felmérést végzők 3 szempontot határoztak meg, amik kiemelten fontosak a vásárlóknak: a használat vélt gyakoriságát, az árat, és a folyamatos elérhetőséget.
A felmérésből kiderült az is, hogy a korlátlan mobil-előfizetést és a telekommunikációs szolgáltatásokat szinte mindenki (90 százalék) rendszeresen használja, míg a streaming esetében az előfizetőknek csupán a háromnegyede számolt be rendszeres használatról. Ez a fajta fogyasztói gondolkodás ugyanakkor luxussá válhat, hiszen az előfizetések havonta akár negyvenezer forintos tételt is jelenthetnek a családi kasszában.
Ennek ellenére csupán a válaszadók relatív többsége (39 százalék) vallotta azt, hogy azonnal megszünteti a szolgáltatás előfizetését, amikor az feleslegessé válik számára, míg 42 százalékot ért el azoknak az aránya, akik nem tettek semmit vagy későbbre halasztották a szolgáltatásról való döntésüket.
Érdekesség, hogy mindössze a válaszadók 15 százaléka keresett alternatív, olcsóbb megoldást az aktuális szolgáltatásnál.
A felmérés végül azt is megmutatta, hogy az emberek miért tartják meg azokat az előfizetéseket, amiket nem használnak. Eszerint a legtöbben (27 százalék) örülnek annak, illetve jónak tartják azt, ha van ilyen előfizetésük, és úgy vélekednek, hogy később még bármikor hasznos lehet.