Bevonzani és megtartani a legjobb munkaerőt ma már nem csak juttatások, de hitelesség kérdése is. A legjobb hazai banki Employer Branding megoldásokat keresi a Mastercard – Év Bankja versenye. Az idén 17. alkalommal meghirdetett versenyen belül most külön kategóriát kapott ki Az év Employer Branding aktivitása, melynek győztesét a szakma legismertebb hazai szakértői választják majd ki.
Mindannyian a bőrünkön éreztük az elmúlt évek globális eseményeit, ami visszavonhatatlan változásokat hozott az életünkbe, ennek pedig egyik leginkább szembetűnő példája lett a mindennapi munkavégzés változása. A hazai bankok és pénzügyi szolgáltatók többezer munkavállalót alkalmaznak, hogy a minden eddiginél gyorsabb digitalizáció és az egyre magasabb ügyfélelvárások mellett is kimagasló szolgáltatásokat nyújthassanak ügyfeleiknek. A pandémia számukra önmagában óriási kihívást jelentett, hiszen a napi munkát is a home-office világába kellett adaptálni, de a karantén-időszak végével egy teljesen átalakult világban kell gondoskodniuk munkatársaik jól-létéről.
„A munkáltatók kitettek lettek annak a jelenségnek, hogy a munkaerőpiacon keresleti helyzet alakult ki. A bankszektorban – hasonlóan más iparágakhoz, kiemelten fontossá vált a meglévő munkaerő megtartása, a kollégák lojalitásának erősítése, valamint az új munkaerő bevonzása” – mondja az aktuális helyzetkép kapcsán Szalkai Réka, a Mastercard marketing igazgatója és a kategória menedzsere.
Arról, hogy a hazai banki megoldások közül melyik nyeri el az első helyet a a Mastercard – Év Bankja versenyen, a hazai szakma rangos szakemberei, Uzsák Virág független tanácsadó, Köcse Bálint, a Kincentric Magyarország ügyvezetője és Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója dönt majd. Az ő véleményük szerint a munkaerőpiaci kihívások kapcsán a minőség, a well-being és a hitelesség a legfontosabb hívószavak és ezeket is szeretnék viszont látni a különböző Employer Branding aktivitásokban.
Martis István szerint a verseny arról szól, hogy hogyan tudnak a bankok megszerezni és megtartani nagyszerű embereket, ez pedig sokszor a praktikus, munkavégzésen felül álló tényezőkön is múlhat „A munkavállalók azt keresik leginkább, hogy miért menjek egy adott céghez dolgozni? Mi az, amit ott kaphatnak és mi az a misszió, az a hozzáadott érték, amivel ők ott jobbá tudják tenni a világot?”
Uzsák Virág kiemelte, hogy az álláskeresők nem beállított stock fotókat szeretnek látni, hanem valódi arcokat, azokat a jövőbeni kollégákat, akikkel akár majd egy tárgyalóban fognak ülni. De ez csak egy aspektus, amire érdemes odafigyelni. „Számomra az Employer Branding megoldások vizsgálatakor nagyon fontos, hogy a cégek mennyi időt és energiát fektettek abba, hogy megismerjék a célcsoportot, feltérképezzék a valós igényeiket az aktivitások kialakításakor.” A szakértő külön kiemelte, hogy a rugalmasság és a stabilitás egyaránt olyan tulajdonságok, amelyek ma már kritikus fontossággal bírnak és alapjaiban járulnak hozzá a munkatársak jól-létéhez.
„A hitelességre fókuszálva azt is nézni fogjuk, hogy az a kép, amit a szervezet külsőleg kommunikált a saját márkájáról, illetve ennek a belső megélése mennyire van összhangban egymással” – tette hozzá Köcse Bálint, aki szerint ma már sokkal nehezebb elérni, hogy valaki erősebben elköteleződjön a munkahelye mellett, hiszen az egyéni céljait szeretné összehangolni a munkahelye célkitűzéseivel.
A szakemberek egyetértenek abban is, hogy mindezek nem valamilyen extrát jelentenek, hanem egyre inkább alapelvárássá válnak a leendő és meglévő munkatársak részéről. Éppen ezért ezen a területen is fontos az innovatív, újszerű, máshol nem elérhető aktivitások és programok létrehozása
A Mastercard – Év Bankja versenyre november 2. és 15 pályázhatnak a hazai pénzügyi szolgáltatók, a nevezés feltételeiről és a többi kategóriáról az evbankja.hu oldalon találhatnak bővebb információt.