A Future of Business felmérés szerint a magyar kisvállalkozások együtt tanulnak, ha a legújabb technológiákról van szó. A Facebook felmérésének legújabb kiadásában azt vizsgálták, hogyan alkalmazzák a cégek a tanulást és a mobil technológiákat bővülésük érdekében.
A kapcsolatok számítanak: a kis-, és középvállalatok egymáshoz fordulnak, hogy tanuljanak és megosszák ötleteiket a mobilizált gazdaságban a Future of Business című felmérés legújabb kiadása szerint, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült.
A Future of Business legújabb kiadványának készítői azt vizsgálták, hogy a vállalatok hogyan alkalmazzák az tanulást és a mobil technológiákat a bővülés érdekében, valamint milyen üzleti jövőképpel rendelkeznek.
Ez az első alkalom, hogy a kutatás magyar kkv-kra vonatkozó adatokat is tartalmaz.
A felmérés a következő eredményeket hozta:
- A magyar kkv-k többsége, egészen pontosan 59 százaléka internetes keresést használ, 54 százaléka blogokat és fórumokat olvas, 49 százaléka más cégekhez fordul új, üzleti tevékenységével kapcsolatos ismeretek elsajátításához.
- Világszerte a cégek 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy más vállalatoktól tanul, ez azonban csak a második legnépszerűbb ismeretszerzési forma az online keresés után, amellyel a cégek 64 százaléka él. A számok azt mutatják, hogy a cégek egymáshoz fordulnak, hogy alaposan kiismerhessék a napjainkban teret hódító mobiltechnológiákat.
- Magyarországon azoknak a vállalkozásoknak közel fele, azaz 47 százaléka, amely vett fel új munkaerőt az elmúlt hat hónapban, vagy tervezi ezt, szintén más cégekről vesz példát.
Itthon a kkv-k több mint fele online kereséssel (59 százalék), blogok és fórumok olvasásával (54 százalék), vagy más cégek gyakorlatainak tanulmányozásával (49 százalék) tesz szert új, üzleti életében hasznosítható információra. Magyarországon a nemzetközi kereskedelmet folytató vállalkozások több forrásból sajátítanak el tudást, és az átlagnál magasabb az üzleti élettel kapcsolatos érdeklődésük, továbbá három és félszer valószínűbb, hogy alkalmazzák tanulási irányú érdeklődésüket annak érdekében, hogy jobb információhoz jussanak a nemzetközi kereskedelemről – derül ki a kutatásból.
A Future of Business felmérés először 2016 februárjában jelent meg. Célja, hogy a kkv-k hasznosíthassák mind az eredményeit, mind a digitális eszközeit a növekedés érdekében. A felmérésben közel 200 ezer kis-, és középvállalat vett részt több mint 40 országból, a válaszadók a több mint 70 millió, aktív Facebook oldallal rendelkező vállalkozások közül kerültek ki.