Európa 24 országa után Magyarországra is megérkezett a Zalando online platform, mely a divatvilág több mint 1700 márkáját kínálja, személyre szabott kínálatával pedig az otthonunkba hozza a próbafülkék élményét. A helyi márkák számára partnerprogramja révén lehetőséget kínál arra, hogy eljussanak egy 49 milliós vevőt számláló piacra.
A magyar vásárlók mától látogathatják a Zalando oldalát.
Daniel Rogiński, a Zalando közép- és kelet-európai igazgatója a kedden tartott online sajtótájékoztatón mutatta be a „14 évvel az első flip-flop eladása után” ruházat, cipők, kiegészítők, sport-, prémium- és gyermekruházat kategóriájában mintegy 350 ezer terméket kínáló Zalandót és rövid történetét.
A számok
- 2021-ben 7,5 milliárd oldallátogatást ért el a platform
- 2021-ben a Zalando bevétele 29,7 százalékkal 10,4 milliárd euróra nőtt
- Több mint 17 000 munkavállalót foglalkoztatnak Európában, mintegy 140 országból
- A Zalando mintegy 5800 márka termékeit értékesítie, kezdetben a magyarországi vásárlók 1700 márka több mint 350 ezer terméke közül választhatnak
A szolgáltatások
A magyar vásárlók 3-5 napon belül kaphatják meg a megvásárolt termékeket, ingyenes kiszállítást és ingyenes termékvisszaküldést biztosítanak számukra, ezt a vásárlást követő 100 napon belül tehetik meg.
Ebben a cég partnere a GLS. A rendeléseket házhozszállítással, több mint 1200 átvételi ponton vagy 250 csomagponton személyesen vehetik át. A rendelések visszaküldését futár igénybevételével, vagy a több mint 1100 visszaküldési ponton történő leadással is intézhetik. Az elkövetkező hónapokban tovább bővítik szállítási szolgáltatásaikat.
Személyre szabott kínálat
Daniel Rogiński kifejtette, minden vásárló személyre szabott kínálatot kap a webáruházban az általa kedvelt, korábban vásárolt termékek és stílusok alapján.
„Ez a tökéletes gardrób élményével ajándékoz meg” – mondta.
Kiemelte továbbá, hogy a méretválasztás problémáját is segítenek megoldani, a korábbi vásárlások, valamint a nem megfelelő méretű termékek visszaküldése alapján tud a rendszer javaslatokat tenni arra vonatkozóan, hogy például a vásárló az adott termékből inkább eggyel nagyobb méretet vagy kisebb méretet válasszon a megszokottnál.
Partnerprogram
A Zalando partnerprogramján keresztül a helyi magyar márkák és kiskereskedők számára is hatalmas lehetőséget biztosít, hiszen általuk a hazai vásárlók mellett Európa 24 országában közel 49 millió aktív felhasználó részére értékesíthetik termékeiket az online platformon keresztül.
Ezzel segíti őket a növekedésben, nemzetközivé válásban, és digitális stratégiájuk megvalósításában, abban, hogy hagyományos offline vagy kis vállalkozásból többcsatornás szereplőkké növekedjenek.
Jelenleg több mint 1000 partner vesz részt a Zalando Partnerprogramban.
Fenntarthatóság a cél
A Zalando do.MORE stratégiájával fenntarthatósági célokat tűzött ki maga elé, hogy nettó pozitív hatást gyakorolhasson az emberekre és a bolygóra egyaránt.
Céljuk, hogy 2023-ra bruttó kereskedelmi volumenük 25 százaléka a fenntarthatóbb divatot képviselje.
A Zalando minden, a platformon értékesítő márka számára kötelezővé tette a fenntarthatósági értékelést, és 2023-tól csak a Zalando etikai normáihoz igazodó márkák értékesíthetnek a platformon keresztül.