Nem úgy, ahogy gondolnád: a Jászai Gellért-féle 4ig a korábbi romániai tulajdonossal kötött megállapodása alapján az akvizíció lezárásától számítva már csak két évig használhatja a márkanevet.
A HWSW Király Istvánnal, a Digi Távközlési Kft. új ügyvezetőjével beszélgetett. Ő irányítja július 1-től azt az Antenna Hungáriát is, ahová a 4ig hazai és nyugat-balkáni telekommunikációs érdekeltségeit apportálta. Ezzel Király a 4iG távközlési divíziójának kvázi első emberévé válik. A Jászai Gellért milliárdoshoz köthető 4ig 100 százalékos tulajdonába január legelején került a Digi és leányvállalatai.
Mit mond a Király?
„Magyar viszonyok között nagyjából egymillió sim körül érhető el az, hogy egy hálózat üzemeltetése veszteségből nyereségbe fordul – magyarázta Király. – Nyilván egy nagyon agresszív növekedésre lenne szükségünk ehhez, de a Diginek van 900 ezer háztartása, így ez nem egy irreális elképzelése 2-3 éves távlatban. A fő kérdés most az, hogy lesz-e ehhez frekvencia.”
Ezzel az előző tulajdonos alatti legfőbb növekedési gátra, azaz a szűk spektrumkeretből adódó kapacitás- és fedési problémákra utalt.
- A legfrissebb információk szerint a Digi 90 százalékos kültéri lakossági lefedettséget biztosít jelenleg, mintegy 2300 bázisállomás segítségével.
- Ehhez képest a három másik operátor 4G-s országos földrajzi lefedettsége egységesen meghaladja a 98 százalékot, habár ők a Digi 180-190 ezres mobilos ügyfélbázisához képest sokkal több előfizetőt szolgálnak ki.
Mi derült még ki?
- A hazai mobilpiaci törekvések megvalósításának lehetséges útjai a frekvenciaszerzés, ezzel párhuzamosan a marketingtevékenység és a keresztértékesítés erősítése, de a cég köthet partneri megállapodást is más távközlési szereplővel, vagy akvizíció útján is hozzájuthat spektrumhoz, illetve akár infrastruktúrához. Király szerint még egyik szcenárióról sem született döntés
- A 4ig a korábbi tulajdonossal kötött megállapodás miatt az akvizíció lezárásától kezdve csupán két évig használhatja a Digi márkanevet. Ez idő alatt dönteni kell az új stratégiai irányról, ez együtt jár majd a márkaváltásával, erre korábban többször is hivatkozott a 4ig-menedzsment.
„A Digi márkanevet csak akkor fogjuk lecserélni, amikor érdemben meg tudjuk tölteni egy másik tartalommal a szolgáltatást”
– folytatta Király. Hozzátette: „A helyi márkáknak mindig lesz egyharmadnyi piaci részesedése, mindig lesz az országban ennyi ember, akiknek az lesz szimpatikus, amit lokálisan adnak el. Filozófiai szempontból ezt érzem a növekedésünk alapjának.”
Ahogy arról mi is írtunk nemrég, júliustól új árlista él a Diginél, átlag 12 százalékos díjemelkedéssel.