Bejelentette programjának legújabb verzióját az Infogram, a világ egyik legismertebb adatvizualizációs oldala. A lett startup, amelyet tavasszal vett meg a magyar alapítású Prezi, elsősorban a csapatban dolgozó üzleti felhasználók igényeit vette figyelembe az új termék fejlesztésekor. Azt ígérik, hogy az új megoldásokkal egyszerűbben lehet interaktív grafikákat, pénzügyi beszámolókat vagy függvényeket rajzolni, amelyek segítségével érthetőbben lehet megmutatni összefüggéseket és trendeket.
Az új verzióban az egyszerű, úgynevezett drag-and-drop megoldással különböző tartalmakat lehet elhelyezni 40 különböző típusú sablonon. Ezzel az üzleti felhasználók adatokon keresztül is látványos és érthető formában tudnak elmesélni egy-egy történetet.
Ráadásul a grafikák bármilyen elrendezésben letehetők, amivel a korábbinál nagyobb szabadságot kapnak a felhasználók.
„A Prezivel való egyesülés óta sokkal gyorsabban tudunk dolgozni a saját missziónkon, azaz hogy mindenki könnyen és gyorsan tudjon gyönyörű infografikákat készíteni” – mondta Mikko Jarvenpaa, az Infogram vezérigazgatója. „A cégek nagyon sokszor csak akkor tudnak látványos és jól érthető grafikákat készíteni, ha külsős designerekkel és fejlesztőkkel dolgoznak együtt. Az Infogram segítségével azonban ezt már házon belül is meg tudják oldani.”
Az Infogram legfrissebb verziójával a korábbinál többféle vizuális elemet lehet létrehozni – marketingeszközöktől kezdve különböző a social média kampányokon át, egészen a pénzügyi beszámolókig vagy weblapokig. Az új megoldások az üzleti felhasználóknak, azonban belül is elsősorban a csapatoknak segítenek:
- Drap-and-drop szerkesztő felület, amellyel szabadon rendezhetjük egymás mellé, vagy éppen alá a különböző grafikai elemeket. Egyszerű ctrl+c, ctrl+v beillesztéssel, vagy éppen feltöltéssel tudunk spreadsheeteket, excel file-okat hozzáadni a munkánkhoz, valamint felhőből is importálhatunk adatokat.
- Több, mint 40-féle template, amelynek segítségével egy-két perc alatt lehet eljutni az ötlettől egy izgalmas grafikáig. A felhasználók a színeket és betűtípusokat a saját márkájukhoz tudják igazítani, ahogy bármilyen logót vagy médiatartalmat is fel tudnak tölteni a rendszerbe.
- Social media kész megoldások: mostantól előre gyártott Facebook, Twitter, Instagram vagy éppen Pinterest template-ek segítenek a közösségi médiára tervezett kampányok megvalósításában.
A 2012-ben alapított lett Infogram San Franciscóban és Rigában van irodája. Felhasználói eddig 5 millió infografikát készítettek, havi látogatóinak száma pedig 50 milló feletti. A céget tavasszal vette meg a magyar alapítású Prezi, melynek több mint 85 millió felhasználója van a világ 190 országából. A Prezinek 320 dolgozója és három irodája van: Budapesten, San Franciscóban és Mexikóvárosban.