Az 1716-ban alapított állami cég a kínai piacra viszi a hazai termékeket: borokat, olajokat, aztán jöhet a nagy dobás, a ruházati cikkek.
Nem, nem a magyar állami, hanem a spanyol postáról van szó – a Correos szintén állami tulajdonban van, 63 ezer alkalmazottal és közel 10 ezer postahivatallal országszerte. Értik, hogy a világ változik, egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az áruszállításra és uralni akarják az e-kereskedelmi piacot.
A kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba épp azért hozta létre Tmall Global névre keresztelt platformját, hogy elősegítse külföldi márkák belépését a kínai online kereskedelmi piacra. Itt “nyit” online boltot a Correos, spanyol borokat és olívaolajat szállítanak majd Kínába. Most az a vállalás, hogy 9 napon belül kiszállítják a megrendelt árut Kínába. A posta első körben féltucat spanyol céggel állapodott meg, akiknek az áruit már kínálják az új értékesítési csatornán keresztül. A Torredelcampo szövetkezet egyik tagja például olivaolajat és kozmetikumokat, a Colnatur nevű vállalat pedig táplálékkiegészítőket exportál majd Kínába a spanyol postán keresztül, de örülhetnek La Rioja borászatai is.
A cél az, hogy a spanyol áruk kínálatát tovább bővítsék a jövőben, a következő hatalmas falat a ruházati cikkek exportja lehet.
A spanyol posta feladata, hogy a Kínában online megvásárolt termékeket a spanyol raktárakból eljutassa Kína bármely pontjára (megkötés nincs) – ebben pedig segítségére lesz a helyi postai szolgáltató, amivel régóta szoros kapcsolatot tart fenn. A vállalt 9 napos kiszállítási időhöz az utóbbi évben sok fejlesztést hajtott végre a Correos. Stratégiájuk része ugyanis, hogy az e-kereskedelmi piacon át kell lépniük az országhatárt, ehhez pedig alaposan átszervezték a belső folyamataikat, mindent alárendelve a hatékonyságnak.
Az új szolgáltatásnak a tavaly év elején aláírt spanyol-kínai kereskedelmi megállapodás ágyazott meg, ennek keretében ugyanis megegyezett a közös munkáról az Alibaba és a Correos. Ez nyilván nemcsak az állami postai szolgáltatónak nagy üzlet, de hozzájárul az országos exporthoz is.
Az e-kereskedelem más területein is nyomul tovább az 1716-ban alapított állami vállalat, akárcsak a Magyar Posta, a forgalmas helyekre kihelyezett csomagküldő automatákkal a belföldi piacon akar piacvezető lenni (az automaták az online rendelt áruk átvevőpontjaiként is funkcionálnak).
Borítókép: a spanyol posta, a Correos madridi központja. Fotó: Wikipedia.