Mindannyiunknak megvannak a titkos szépségtrükkjei, amiket női rokonoktól, barátnőktől lestünk el. Uborkaszeletek a szemhéjra a ragyogó tekintetért, olívaolaj a könyökre és a térdekre a puha bőrét, tojássárgájából és konyakból készült pakolás a hajra, hogy az fényes és élettel teli legyen. Estée Lauder, illetve akkor még Esther Mentzer is édesanyjától kapta első szépségápolási tanácsait, amikre később egy világmárkát épített fel. A legfontosabb üzenet, amit át szeretett volna adni a nőknek, hogy a szépség könnyedén elérhető, egyáltalán nem kell érte megszenvedni, sőt, a szépségápolásra 3 percnél többet nem is szabadna szánni.
„Semmi misztikum vagy nehézség nincs abban, hogy magunkat a világ legszebbikévé tegyük.”
– hangoztatta mindig Estée, aki ezzel a hozzáállásával és a nők megszépítése iránti elkötelezettségével forradalmasította a kozmetikai ipart.
Neve és termékei nélkül ma már elképzelhetetlen lenne a szépségápolás, pedig alakulhatott volna a történet egészen máshogy is. Estée színésznőnek készült, úgy vélte, “a színésznők a szépség megtestesítői.” Első fia, Leonard születése után szerepet kapott a New York-i Cherry Lane színház egyik előadásában, de végül a színészet mégsem volt annyira kielégítő számára, mint ahogy gondolta. Inkább nagybácsikája, a gyógyszerész John Schotz nyomdokaiba lépett. Tőle tanulta meg, hogy jobb, ha durva szappanok helyett inkább olajjal tisztítja a bőrét, és eltanulta tőle egyedülálló, általános bőrápoló krémjének elkészítését is. Ekkor találkozott először egy olyan termékkel, mely “szépségteremtő erővel” rendelkezett. Estée, illetve a szépségipar sorsa innentől szövődött össze végleg.
“Arra vágytam, hogy a nevem színházi és filmes plakátokon szerepeljen, végül boldoggá tett, hogy tégelyeken láthatom viszont.”
1946-ban Estée négy termékkel, a The Cleansing Oil-lal, a The Creme Pack-kel, a nagybácsikája Super-Rich All Purpose Creme-ével, és a Skin Lotion-nel hivatalosan is megalapította a róla elnevezett márkát. Innentől kezdve pedig a tudás, az elhivatottság, az állhatatosság, a szenvedély, a családközpontúság, és rengeteg ingyen termékminta tökéletes elegyével építette fel vállalatát. Estée saját maga PR-osa volt, elkezdte értékesíteni a titkos családi receptekből kikevert termékeket, marketing stratégiájával pedig (“telefonálj, küldj táviratot, mondd el egy nőnek!”, ahogy Estée foglalta össze) egyre több szépségszalonban és szállodában nyert meg vásárlókat. Sőt, tőle származik az “ajándék minden vásárlás mellé” koncepció is.
Estée lelkesedésének, személyes varázsának és termékeinek kimagasló minőségének hála, ma a márkája már egy világszintű, nemzetközi birodalom, amely több mint 150 országban van jelen.
Bestsellerek
- Advanced Night Repair szérum – Estée legidőtállóbb innovációja. Az első szérum, amely éjszaka regenerálj a bőrt.
- Pure Color Envy – Ungaro egyik bemutatóján teljesen lenyűgözte egy modell, akinek a szemét “a legcsodálatosabb árnyalatú rubinvörös szemfestékkel festették ki. Csodálatos volt” – mesélte. “Alig vártam, hogy hazaérve pontosan ugyanolyan árnyalatú szemfestéket keverjek ki.”
- Pure Color Love – Az Estée Lauder birodalom örökösei – Estée gyermekei és unokái – felismerték, hogy rúzsaik sikere azok elnevezésétől is függ. Fiatalos, friss és játékosabb elnevezéssel megalkották a Pure Color Love családot, amely trendi árnyalatival a fiatalabb generációkat célozza meg.
Kulisszatitkok
- A titkos 5% – A kikevert parfümök csak 95%-ban készültek el, majd mielőtt elszállították volna azokat a viszonteladókhoz, a Lauder család egyik tagja személyesen pótolta “a hiányzó 5%-nyi összetevőt, mely nélkül az illat nem lenne teljes.
- Estée személyes illata – Estée a világ távoli pontjairól származó ritka olajok és esszenciák kollekcióját tartotta otthonában is. Ezekből keverte ki a jellegzetes, személyes illatot, melyet gyakran viselt.