A Unisys magyarországi szolgáltatóközpontja idén ünnepli 15 éves fennállását. Az indulás óta számos változás történt, többek között megsokszorozódott a csapat létszáma, és jelentősen megnőtt az elvégzendő feladatok komplexitása. A pécsi irodával együtt már három helyszínen vannak jelen, 2020-ban nyitották meg második budapesti irodájukat – Pest után Budán is –, ahova azonban a pandémia miatt egyelőre nem költöztek be. Hogyan készül a Unisys Magyarország a jövőre? Hogyan gondolta újra a vezetés a munkavégzést, a juttatásokat, a toborzást és az irodák szerepét? Ezekről a kérdésekről, valamint a vállalatok és a munkavállalók átalakuló viszonyáról beszélgettünk Makk Norbert ügyvezető igazgatóval.
AZ IT-ÜGYFÉLSZOLGÁLATTÓL A MÉRNÖKI FELADATOKIG
A Unisys a 2007-es év elején nyitotta meg magyarországi szolgáltatóközpontját, amely jelenleg körülbelül 800 főt foglalkoztat. Az amerikai központú multicég a hazai IT-ipar egyik legismertebb szereplője, amely helyi szinten is multinacionálisnak mondható, hiszen az itteni központban 53 nemzet dolgozik együtt. Az elmúlt 15 évben a folyamatos létszámnövekedés mellett számos magas hozzáadott értékű folyamat menedzselése került át ide. Ma már rendkívül szélessé vált a paletta az IT és az ahhoz kapcsolható szolgáltatások terén az infrastruktúra- és rendszerfelügyeleti feladatoktól a mérnöki munkán át a rendszertervezői és a tanácsadói szerepkörökig. „A technológiai forradalom a mi munkánkat is alakítja: a felhőalapú szolgáltatások, az automatizáció és a mobilitás támogatása mind olyan területek, ahol szükség van kollégáink szakmai tudására. Nem beszélve arról, hogy ma már szinte természetes a munkatársaink számára, hogy egy hozzájuk érkező problémát egy mesterséges intelligencia előzetesen áttekint, kategorizál és megoldási javaslatokkal lát el, míg 15 évvel ezelőtt nem létezett ilyen segítség” – mondja Makk Norbert.
FONTOS, HOGY MINDEN KOLLÉGA TUDJON FEJLŐDNI
A fenti feladatok ellátása sokféle, mindig naprakész tudást igényel, ezért a vállalat nagymértékben épít a munkavállalók szakmai fejlődésére, aminek érdekében munkaidőben végezhető, hosszútávú, belső képzéseket is biztosít számukra. „Fontosnak tartjuk, hogy minden kollégánk fejlődni tudjon és megvalósíthassa a kitűzött karriercéljait. Ennek a szemléletnek a sikerét tükrözi, hogy a 30 fős kezdőcsapatból 28-an ma is velünk vannak, és a többségük azóta akár többször átképezte magát, és újabb, az érdeklődéséhez jobban illő munkát végez” – hangsúlyozza az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy az ügyféligények magas színvonalú kiszolgálása érdekében új tehetségek toborzására is folyamatosan szükség van, így jelenleg is számos nyitott pozícióval rendelkezik a cég. Míg stabil nyelvtudás minden esetben szükséges, az elvárt végzettséget az adott munkakör határozza meg, ugyanis a magyar leányvállalat a 100 százalékban IT tartalmú munkák mellett magát a globális céget támogató funkciókat is ellát, például itt ül az európai irodáinkat támogató HR csapat, valamint sales folyamatokban és új szerződések előkészítésében is részt vesznek a hazai központban dolgozó kollégák.
RUGALMASSÁG, TÁVMUNKA ÉS MÉLYÜLŐ BIZALOM
A Unisys gondoskodó munkáltatóként a személyes- és karriercélok támogatása mellett az alábbi területekre is kiemelt hangsúlyt fektet: a kollégák társadalmi, pénzügyi, fizikai és mentális jólétének támogatása (well-being), illetve olyan vállalati kultúra és közösség megteremtése, amelyben a mindenkori munkavállalók jól érzik magukat. Makk Norbert szerint a munkavállalói elégedettség növelése érdekében ma már elengedhetetlen a rugalmasság és ennek kapcsán a távmunka lehetőségének biztosítása is, ami a pandémia során a korábbihoz képest nagyobb jelentőséget nyert. „Az elmúlt időszakban gyakrabban és részeletesebben kértük ki a kollégáink véleményét, és ezeket a visszajelzéseket figyelembe véve gondoltuk újra munkáltatóként a feladatainkat és a felelősségünket. Úgy hiszem, hogy ilyen értelemben nálunk a fizikai távolság ellenére elmélyült a munkaadó és a munkavállaló közötti kapcsolat és a bizalom” – véli az ügyvezető igazgató.
AZ IRODA MINT KÖZÖSSÉGEK ÉS TALÁLKOZÁSOK TERE
A rugalmasság a munkavégzés minden területén, köztük az irodai terek használatában is érvényesülni fog. „A pandémia kezdete óta a biztonságot szem előtt tartva, senkit sem kényszerítettünk vissza az irodába egy percre sem. A megszokott megbeszéléseket, programokat és képzéseket megtartottuk, csak más módon. A személyes találkozások kapcsán a rugalmasság az alapelvünk, ami a jövőben tervezett hibrid működés bevezetésével is így marad, az iroda pedig nagyobb mértékben a találkozások terévé válik” – emeli ki Makk Norbert, aki azt is elárulja, hogy különféle programokkal szeretnék majd színesíteni az irodai munkát, hiszen a közösség összetartása és a személyes kapcsolatok ápolása nélkülözhetetlen a sikeres hosszútávú együttműködéshez. A hibrid jövőre gondolva a vállalat megtartja a pécsi és a pesti mellett a gyakorlatilag még vadonatúj budai irodáját is, hogy mindenki a számára kényelmesen megközelíthető helyszínre járhasson be. Ez a fajta rugalmasság a toborzási lehetőségeket is kibővíti, a magyar központ ugyanis már az ország bármely pontjáról várja a tehetséges jelöltek érdeklődését.
ÚJ JUTTATÁSOK A GONDOSKODÁS JEGYÉBEN
A gondoskodás, valamint a munkaadó és munkavállaló közötti kapcsolat elmélyülésének jegyében a vállalat a béren kívüli juttatások körét is szélesítette. A meglévő juttatások további, prémium egészségmegőrző programmal egészültek ki, amely alanyi jogon jár a belépés napjától. Ennek keretében a Unisys Magyarország partnerségre lépett az egyik legátfogóbb szolgáltatást nyújtó hazai magánegészségügyi intézménnyel. A mentális egészségmegőrzés szintén kiemelt figyelmet kap, mindenkinek elérhető, többnyelvű tanácsadással és konzultációs lehetőséggel bővült a munkáltatói gondoskodás köre. Továbbá a home office térnyerésével havi szinten anyagi támogatást is kapnak a kollégák az otthoni munkavégzéshez. „Úgy hiszem, hogy egy fejlődő, sokszínű és izgalmas jövőt teremtünk mind a vállalat, mind a kollégák számára. Bízom benne, hogy idén már személyes képzésekre, csapatépítőkre, sporteseményekre és egyéb céges rendezvényekre is készülhetünk, hiszen mindez amellett, hogy a vállalati kultúránk szerves része, egyúttal záloga a küldetésünk megvalósításának, miszerint egy cégként egy célért dolgozunk” – mondja zárásként az ügyvezető igazgató. (X)