Középföldétől a kriptopiacig, sós chipstől a vaginagyertya-evésig: a 2022-es NFL-döntő reklámdömpingje.
Az idei NFL-döntő, avagy Super Bowl többmindenért is különlegesnek számított. Egyrészt a helyszín, a Los Angeles közeli Inglewood miatt, és nem csak azért, mert a Los Angeles Rams diadalmaskodott a Cincinatti Bengals ellen. Jót tett a meccs körüli felhajtásnak Hollywood közelsége, a hollywoodi sztárok jelenléte, és úgy általában a pályán túli, elmúlt pár napi pezsgés is.
A Super Bowl-jelenség kéz a kézben jár a meccs alatt leadott reklámokkal, előzetesekkel, súlyos dollármilliókért értékesített megjelenésekkel.
Az idei döntőre annak rendje és módja szerint már február elején eladtak minden reklámsávot: az amerikai NBC csatorna rekordáron, akár hétmillió dollárért is el tudta passzolni a maga félperces sávjait.
Meglehet, a tavalyi Super Bowl tízéves nézettségi mélypontot hozott, a 2021-es szezon összességében épp, hogy javítani tudott nézettségben az elmúlt éveket tekintve. Meg hát még így is az USA (sőt, a világ) egyik legnépszerűbb tévés programjáról beszélünk, alatta (vagy már napokkal korábban elkezdve) reklámozni továbbra is kifizetődő, de legalábbis presztízsértékű húzás. Még akár úgy is, ha valaki nem direkt a közvetítés során, hanem az alatt, online párhuzamosan debütáltatja a saját szpotját.
2022 abban is eltér 2021-től, hogy tavaly még sokkal letargikusabb üzeneteket adtak át a márkák a koronavírus elleni küzdelem miatt. Idén viszont mintha újult erőre kaptak volna a hirdetők.
Lehet, hogy volt már ennél sokkal izgalmasabb évünk is reklámos vonalon (mondjuk így legalább könnyebben fókuszálhattunk a meccsre vagy a rapsztárokkal megtömött félidei show-ra), a régóta hirdetők, az új játékosok, az egyre beszivárgó kriptósok, a világsztárok, valamint a Marvel és az Amazon azért igyekeztek megtenni a magukat és legalább egy (vagy fél) napra megmaradni a másnapi közbeszédben. Szerintünk erről a tíz reklámról, előzetesről lesz érdemes beszélgetni az ismerősökkel.
Kapcsolódó:
A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi
Végre, itt vannak az első, még most sem túl bőbeszédű képkockák az Amazon öt éve bejelentett, gigadrága Gyűrűk ura-sorozatából, a könyvek és filmek előtt több ezer évvel játszódó, a másodkort feldolgozó A hatalom gyűrűiből.
Premier szeptember másodikán az Amazon Prime Video streamingszolgáltatón – a vegyes visszajelzéseket elnézve nem lesz sétagalopp a most következő pár hónap a tech óriásnak. Kíváncsian várjuk, hogy Jeff Bezos szerelemprojektje meg fogja-e győzni a leghardcore-abb Tolkien-rajongókat is.
FTX
A kriptotőzsde nem mással, mint a szarkasztikus humoráról híres Larry Daviddel (a Seinfeld és a Félig üres alkotójával) domborította ki, hogy a kripto a jelen nagy dobása – amit most ugyanúgy lehurrognak, mint anno a kereket. Ilyen értelemben David mindent lebecsmérlő humora fantasztikus találat volt erre a reklámra.
Doctor Strange az őrület multiverzumában
A WandaVision című sorozattal, valamint a covidrekorder mozifilmmel, a Pókember: Nincs hazaúttal igencsak szoros viszonyt ápoló Marvel-film a horrorműfaj veteránjának, Sam Raimi rendezésében kergeti Benedict Cumberbatch főhősét multiverzális őrületbe. Nagyon úgy tűnik, hogy Sir Patrick Stewart hangját halljuk a kedvcsinálóban, és mint az X-Men-filmek Charles Xavierje bukkan most fel, újfent fenekestül felforgatva ezzel a robusztus Marvel-moziverzumot.
Coinbase
A másik népszerű kriptodeviza-platform nem ragozta túl a dolgot: DVD-lejátszók képernyővédőjén inspirálódva fogták magukat, és ebben a dollármilliókért megvett egy percükben színváltós, faltól falig sodródó QR-kódot mutattak, ami természetesen a Coinbase-re és egy promóciós kreditre visz át.
A reklám után még a hivatalos app is kidőlt egy kicsit a hirtelen forgalomnövekedéstől. Micsoda időket élünk!
Lay’s
Közkedvelt komikusok, Seth Rogen és Paul Rudd nosztalgiáznak nosztalgikus Lay’s-ízt falatozgatva. Egy-két mosolyra bőven elég.
Squarespace
A weboldalépítő, ami a nyelvtörős reklám szerint annyira hatékony, hogy még az Emmy-díjas Zendaya (Eufória, Pókember-filmek) is ultrasikeres kagylóbizniszt tud felfuttatni vele.
Nem
A komikusból lett újhullámos horrorrendező, Jordan Peele (Tűnj el!, Mi) az angolul is szimplán csak Nope című filmje első, hozzá méltón titokzatos előzetesében facsarja szét – ismét – az agyunkat. Mi az ott az égen?!
Rocket Mortgage
A jelzálog-hitelező Anna Kendrick színésznővel, Barbie babákkal és szintipoppal magyarázza el ezt a kegyetlen piacot.
Uber Eats
Hiába sugall mást az ételkiszállító neve, ma már természetesen nem csak ételt szállítanak. Ne is próbáljunk meg mindent felfalni rendelésünkből, legyen az pelenka, napolaj, vagy akár… Gwyneth Paltrow vaginaillatú gyertyája.
Hellmann’s
Nomen est omen: a majonézmárka reklámjában Jerod Mayo exlinebacker teríti le azokat, akiket ételpazarláson ér tetten.
Borítókép: Uber Eats