A virtuális valóságban már vehetünk házat Snoop Dogg szomszédságában, miközben éppen Ralph Lauren ruhákban és Gucci táskával rohangálunk. Egyre több cég árulja a digitális portékáit, és a bevételük is szépen nő.
A metaverzum amellett, hogy egy olyan virtuális valóságot hivatott reprezentálni, amely a saját világunkhoz hasonlít, egyre nagyobb üzlet is.
2021 decemberében például valaki 450 ezer dollárt (145 millió forintot) költött egy virtuális ingatlanra, hogy Snoop Dogg rapper digitális szomszédja legyen.
Most a Ralph Lauren is megnyitja az üzleteit a Roblox nevű online játékplatformon, ahol a játékosok felöltöztethetik avatarjukat a kereskedő új téli kollekciójába. A ruhák három-öt dollárért beszerezhetőek – írja a Forbes.com.
Vannak azonban olyan márkák is, amelyek nem ennyire baráti áron kínálják a digitális luxusruhát. A Gucci például tavaly augusztusban 4100 dollárért (1,3 millió forintért) adott el egy virtuális Dionysus kézitáskát.
Még a kézitáska valódi változata is olcsóbb volt az online eladott verziónál.
A Morgan Stanley becslései szerint a virtuális ruhák eladásának piaca több mint 10 százalékkal bővülhet 2030-ra. Ez több mint 50 milliárd dollár (16 milliárd forint) bevételt jelentene évente.
A Zara, a spanyol Inditex Group vezető divatmárkája is éppen most teszi az első lépéseit a virtuális valóságba. A divatmárka a dél-korai Ader Errorral együtt dolgozik az AZ Collectionön, ami a virtuális és a valódi világ közti határokat igyekszik elmosni. A kollekció fizikai megnyilvánulásán kívül elérhető lesz a Zepeto nevű platformon is.
A Zepeto mobilos app lényege, hogy a felhasználók saját online avatarjaikat öltöztethetik vele. A Zara új ruháinak digitális verzióját az appon is meg lehet majd venni, hogy az avatarok hordják azt. A Zara mellett ugyanezt az applikációt használja a Ralph Lauren, a Disney és a Nike is.
Borítókép: Ralphlauren.com