Zwack Izabella a Zwack Unicum igazgatósági tagjaként aktív szerepet vállal a stratégiai marketing, a fenntarthatóság és a társaság nemzetközivé válása terén is. A Zwack Unicum Nyrt. hatodik generációs vezetőjeként igyekszik a céget a fenntartható irányba terelni, és másokat is erre buzdít. A TEDxLibertyBridgeWomen – Aki lép, aki nem nevű eseményén adott elő.
Bár Zwack Izabellának a harmadik nyelve a magyar, mégis magyarul tartotta meg húszperces TED-beszédét, amiben a fenntartható és etikus vállalatvezetési kultúráról, a stakeholder-kapitalizmusról (más néven az érdekelt felek gazdasága, ami azt az elvet képviseli, hogy a cégeknek nem csupán a közvetlen profitmaximalizálás az egyetlen és legfontosabb céljuk, hanem az is, hogy a környezetükkel is jót tegyenek, ha lehet), és még az édesapjáról, Zwack Péterről is beszélt.
Legyen illegális, ha egy vállalat nem fenntartható
„Ahogy a gyerekmunka is illegális, legyen illegális az is, ha egy vállalat nem működik fenntarthatóan”– hangzott Zwack talán legerősebb mondata az előadásán. Szerinte ez nem csak egy általa kívánt idilli állapot, hanem egy olyan szabályozási környezet, amit inkább előbb, mint utóbb muszáj lesz világszerte bevezetniük a döntéshozóknak. „Biztos vagyok abban, hogy a nem túl távoli jövőben a fenntarthatóság is beépül a jogi előírásokba. Csak idő kérdése, hogy mikor” – tette hozzá.
Legyetek emberek!
Zwack az előadásában felidézett egy olyan emléket is, amikor arra kérték, hogy vezessen ő egy beszélgetést az édesapjával, és tegyen fel neki minden kérdést, amit mások nem mernének. Az apja interjúztatásakor a legutolsó kérdés, amit feltett, arról szólt, hogy egy olyan ember, mint ő, aki megtapasztalta a szegénységet, a háborút, majd később meggazdagodott és a hatalmat is megérezte, mit tanácsolna a két gyerekének, neki és Sándornak. Az idős Zwack ekkor ennyit mondott: „Legyetek emberek!”
Az idősebb Zwack
Zwack Sándor és nála két évvel fiatalabb húga, Izabella – Zwack Péter második házasságából született gyermekei – Firenzében nőttek fel. Sándor a 2019 novemberi címlapanyagunkban mesélt a Forbesnak arról, hogy hogyan újítja meg a 200 éves céget.
Borítókép: Marton Nagy – Photographer