Miután az Express One jelezte, hogy globális chiphiány miatt a kártyás fizetés a futárjaiknál korlátozottan elérhető, a Portfolio.hu megkérdezett több piaci szereplőt, számíthatunk-e tőlük hasonlóra.
Az OTP Bank, amely a legnagyobb kártyaelfogadó Magyarországon, annyit mondott, hogy a POS-terminálok beszerzését és szervizelését némileg megnehezítheti a chiphiány, ám mindez
a kereskedők kiszolgálásában egyelőre nem okozott fennakadást.
Ingenico Group, az egyik legnagyobb POS-terminál-gyártó vállalat magyarországi értékesítési igazgatója, Bakonyi András hangsúlyozta: valóban érezni a chiphiányt, de a problémákat nem csak ez okozza.
Szerinte az olyan jelenségek, mint a konténerhiány vagy az áruszállításra is használt személyszállító repülőgép járatok megritkulása valamennyi iparág számára komplikációkat okoznak,
és nem is várják, hogy év vége előtt ebben bármi javulás lenne.
Sőt, szerinte a softPOS-technológia (amikor a mobilunkat érintjük a terminálhoz a kártya helyett) nem fog megoldást hozni a chiphiányra, ugyanis az éppúgy érinti a mobiltelefon-gyártókat, ahogy az autógyárakat és minden más elektronikai termék előállítóját is.
Az Agora Pay nem érzi meg
A lap megkérdezte a Mastercardot is, de a társaság felelős üzletfejlesztési igazgatója inkább a termináltelepítési programjuk eredményeit sorolta. Ez alapján pedig nem derült, ki, hogy mennyire fékezi őket a globális probléma.
Az Agora Pay, az egyik nemrégiben elindult bankfüggetlen kártyaelfogadást kínáló szolgáltató úgy nyilatkozott: tenyérnyi méretű kártyaolvasóik a klasszikus terminálokhoz képest töredéknyi alkatrészt, köztük chipet tartalmaz.
Náluk tehát pont emiatt nem okozott jelentős mértékű fennakadást a más szolgáltatók által tapasztalt készlethiány.