Megbosszulhatja magát, hogy a munkavállalók közel 20 százalékától vált meg eddig a vállalat.
A kormány legfőbb célja az állami támogatások odaítélésében, hogy munkahelyek jöjjenek létre, ennek pedig nem felel meg Continental – reagált az RTL Híradó kérdésére Gulyás Gergely miniszter a mai Kormányinfón.
A gumiabroncs-gyártó makói üzemében a már elküldött 100 munkavállalóval együtt összesen 240 elbocsátását jelentették be, korábban 1300 embert foglalkoztatott a cég.
Lázár János, a Fidesz országgyűlési képviselője szerdán vetette fel, hogy amennyiben a Continental elbocsátja a munkavállalóit, akkor vonják meg a Continental minden támogatását, vizsgálják ki a korábban kifizetett támogatásokat, valamint az elbocsátottak célzott állami támogatást kapjanak. Lázár tudomása szerint további 300 ember elküldését helyezték kilátásba.
Gulyás Gergely szerint Lázár János „jó javaslatot” tett, a kormány átgondolja, hogy mi legyen a sorsa a támogatásoknak.
Vállalták-e a németek, hogy nem küldenek el senkit?
A Continental 2013-ban kötött stratégiai megállapodást a magyar kormánnyal a magyarországi gyártói kapacitásainak bővítéséről. Ebben nincs leírva, hogy nem bocsáthatnak el alkalmazottakat, és az sem, hogy kötelezően bővítenie kellene létszámát (a K+F aktivitásról, oktatásról és magasabb hozzáadott értékű munkákról szól leginkább). Ettől még a jelentős állami támogatásokért cserébe a kormány elvárja, hogy a nagyfoglalkoztatók lehetőleg megtartsák a munkaerőt.
Ezenfelül a Continental-csoporthoz tartozó Vitesco Technologies még 2019-ben 10,5 milliárd forintos munkahelyteremtési támogatást írt alá a kormánnyal, de ez a bővítési kötelezettség nehezen hozható kapcsolatba a makói leépítésekkel.
A stratégiai megállapodás rögzíti, hogy a Continental félévente tárgyal a kormánnyal az állami támogatásokról. A makói elbocsátások most megkerülhetetlen téma lesz.